Mirror Accounting

Outsourcing kan for mange selskap redusere risiko og styrke konkurranseevnen

Nyhet   •   aug 02, 2012 13:30 CEST

Deler av norsk næringsliv lager kriseplaner for å møte den neste finanskrisen. Vi i Mirror merker også en økt interesse rundt kostnadseffektivisering og variable kostnader gjennom tjenesteutsetting av hele eller deler av økonomifunksjonen. Fokus på automatiserte transaksjoner, samt leveranser fra vårt norskspråklige regnskapssenter i Litauen, gjør at vi kan garantere kundene kostnadskutt på opptil 50 %. Dette er tiltak som kan få en rask effekt på selskapets lønnsomhet.

For noen selskap kreves det en intern modning for å gjennomføre en slik tjenesteutsetting. Selskaper som vurderer outsourcing som et strategisk virkemiddel, bør derfor starte arbeidet i god tid slik at planene får tilstrekkelig modning og forankring internt. Mirror Review - vårt analysekonsept, gir et godt grunnlag for dette ved å definere muligheter og gevinstpotensialer. Vi bistår også mange av våre kunder i arbeidet med å realisere disse gevinstene.