Byggmesterforbundet

PBL-kurs med nogo attåt på Gol

Nyhet   •   feb 09, 2011 10:25 CET

Byggmesterforbundet holdt kurs i plan-og bygningsloven for 52 deltakere på Gol i går. I tillegg til selve kurset var det mulig for kursdeltakerne å få slå av en prat med Byggmesterforsikring og få et tilbud på forsikringer.

Det var stor interesse for forbundets forsikringsprodukter. Rino Memo fra Byggmesterforsikring fikk det travelt med å regne forsikringstilbud til mange av de fremmøtte, spesielt til deltakere som ikke var medlem i forbundet fra før.

Det var en god del av de fremmøtte som ikke var medlemmer, men også flere medlemmer deltok. Det var tidligere et eget lokalt laug i Hallingdal men dette ble dessverre nedlagt for en tid tilbake, og medlemmer i distriktet er nå direkte medlemmer i Byggmesterforbundet. Forsamlingen i går viste imidlertid både glød og interesse for mulighetene til å dra i gang et nytt laug, blant annet for å stå bedre rustet til å bekjempe problemet med mange useriøse aktører i området.

Gårdsagens arrangement kom i stand  med god hjelp fra den lokale byggevarehandelen Montér (Optimera), som også selv deltok med to personer på kurset.