PocketMobile Communications AB

Pictura bevepner salgstyrken sin med PreCom Android nettbrett

News   •   Mar 12, 2012 11:41 CET

For å øke effektiviteten utruster Pictura nå sitt salgsteam med Android nettbrett.
Pictura er med sine 150 felt-selgere den ledende gavekort-leverandøren i Skandinavia. De dekker også en stor del av det europeiske markedet. De siste årene har salgsteamet til Pictura utført sitt arbeid hjulpet av et ordresystem på Windows-baserte smarttelefoner. Dette systemet gav ikke salgsteamet den støtten de trengte. Smarttelefonene hadde for små skjermer og var trege. Bedre grafikk og mer informasjon var nødvendig. Windows baserte Tablets var først det foretrukne alternativet, men dette alternativet var ikke forenlig med Pictura sin gjeldende lisensavtale på Windows. Pictura ville bli tvunget til å re-designe sine systemer for at det skulle fungere på Tablets, dessuten er Tablets veldig kostbare i innkjøp.

Ny løsning på PreCom, utviklet av EDB Ergo Group | Systeam

EDB Ergo Group | Systeam som hadde levert den gamle løsningen begynte å lete etter alternative løsninger. Pictura var ikke interessert i et kostbart system. Det de ønsket et modulbasert system som kunne bli enkelt å utvide og samtidig ha flere funksjoner enn den gamle løsningen. En forutsetning var også at overgangen til den nye løsningen måtte skje raskt og smidig. Den valgte løsningen ble utviklet av EDB Ergo Group | Systeam og ble basert på PreCom fra PocketMobile installert på Android nettbrett fra Samsung. Sammenlignet med Windows baserte Tablets, sparte Pictura ca. 10.000 SEK / enhet. Med 150 selgere ble dette en stor og betydelig besparelse.

Så, hvordan fungerer det?

Selgeren får tilgang til de fleste funksjoner gjennom illustrerte ikoner på den store skjermen til nettbrettet. Med et lett trykk på skjermen skjerm får selgeren tilgang til salgs- og reise-rapporter, statistikk, eller mulighet til å plassere øyeblikkelige bestillinger fra salgsmateriale. Det siste var ikke mulig med det gamle systemet. Kun et enkelt trykk på skjermen behøves for å velge en bestemt hylle som i kortene skal stå i. Reiseplanlegging er også en annen ny funksjon som øker effektiviteten på reiser. Reiseplanleggeren senker de negative effektene på miljøet som følge av redusert reisetid. Videre kan selgeren også få opp instruksjoner på nettbrettet for hvordan kortene på beste måte kan vises i butikken for å øke salget. All funksjonene er alle tilgjengelig uten GPRS-dekning, ettersom informasjonen er lastet ned på forhånd før selgeren reiser til i butikken.

Om Pictura
Selskapet ble grunnlagt i 1969. Hovedkontoret ligger i Karlstad, Sverige, med salgskontorer i Stockholm. Selskapet har også kontorer i Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike, Polen og USA. Pictura selger ca. 20 millioner gavekort hvert år.