Ving Norge AS

Presseinvitasjon til besøk og flyreise med Thomas Cook Airlines Scandinavias nye A321!

Nyhet   •   sep 08, 2014 09:29 CEST

12. november går den første avgangen med Thomas Cook Airlines nye A321 fra Bodø til Gran Canaria. Vi ønsker å gjøre litt ekstra stas på denne første flyvingen og gjestene som skal være med. Derfor inviterer vi også pressen til et besøk og  en reise med dette flyet til Gran Canaria.

Litt om Thomas Cook Airlines nye A321

Flyet har plass til 212 passasjerer. Det er produsert på Airbus-fabrikken i Hamburg og har en listepris på ca. 107 mill US dollar (668 millioner norske kroner). Flyenes vinger er utstyrt med såkalte sharklets (oppoverbøyde vingespisser) som gir en ekstra besparelse på fire prosent på drivstofforbruket - et tiltak som matcher Thomas Cook Airlines' miljøsertifisering etter ISO 14001. Alle flyene får ultratynne ergonomiske Recaro-seter som gir gjestene ca. fire centimeter mer benplass.

Litt om vårt reisetilbud i Nord-Norge

Ving flyr fra Bodø, Tromsø og Evenes til Gran Canaria hver uke fra oktober 2014 til april 2015. Alle avreisene fra Nord- Norge har avgangstider på ettermiddagen. Ankomstidene til alle tre flyplassene er også på ettermiddagen. Med andre ord er det i tillegg til direktefly også veldig fordelaktige flytider for soltørste nordlendinger.

Les hele pressemeldingen som ble sendt ut tidligere i år.

På selve dagen vil pressen få mulighet til å prate med gjestene som skal nedover, crewet, kapteinen og andre dere ønsker å intervjue. Det serveres også forfriskninger til alle som møter opp.

Pressetur til Gran Canaria fra 12-15. November

Vi har holdt av noen plasser til pressen dersom dere ønsker å være med på selve flyvningen. Det vil  være avreise til Gran Canaria 12. November fra Bodø. På Gran Canaria bor vi på Sunprime Atlantic View. Det vil være et program dagene vi er på Gran Canaria. Så man får sett det beste denne fine øya har å by på. Kom gjerne med ønsker for aktiviteter hvis det er noe spesielt dere kunne tenke dere. Det vil være hjemreise til Tromsø 15. november. Reisekostander til Bodø flyplass og fra Tromsø flyplass vil ikke bli dekket av Ving.

Høres dette spennende ut? Da vil vi gjerne høre fra deg! Send en e-post til sf@ving.no med navn, telefonnummer og hvilket mediehus du jobber for innen 1. oktober. Dette da  det er viktig å sende en fullstendig liste til Avinor slik at alle får besøkskort.