TV 2

Presseinvitasjon til TV 2s Artistgalla

Nyhet   •   des 14, 2015 13:47 CET

TV 2 og Leger Uten Grenser ønsker velkommen til TV 2s Artistgalla lørdag 19. desember. Programleder Katarina Flatland leder sendingen fra Christiania teater. Programleder Sturla Berg-Johansen leder telefonpanelet fra TV 2 på Karl Johan. Motto for årets artistgalla er: Sammen redder vi liv.

Donkeyboy, 80-tallshelten Paul Young, Ravi & Jo Nesbø, Karoline Krüger, Tommy Fredvang og Sirius, Melissa Horn, Maria Arredondo sammen med Martin Halla og Torstein Sødal, Thomas Dybdahl, Ingebjørg Bratland og bergensgruppen The Main Level står på scenen for å spre oppmerksomhet om arbeidet til Leger Uten Grenser.

Sendingen starter kl. 21.40 lørdag 19. desember på TV 2 og er i samarbeid med Leger Uten Grenser.

Oppmøtested: Christiania teater, Stortingsgata 16, Oslo
Kl. 21.00.

NB! Det vil bli muligheter for å møte telefonpanelet på TV 2 Karl Johan før vi går samlet til Christiania teater for sending. For de som ønsker dette gi beskjed i forkant og pressekontakt Unn Grethe Berge i TV 2 kan møte dere ved TV 2 Karl Johan kl. 20.30.

S.U.: Vennligst meld fra om dere kommer innen torsdag 17. desember kl. 14.00 til ugb@tv2.no.

Telefonpanel

I panelet for å ta imot telefoner fra folk som ønsker å bli faste givere til Leger Uten Grenser sitt arbeid rundt i verden sitter det flere kjente blant annet; Christian Borch, Anette Hoff, Emil Solli Tangen, Tobias Santelmann, Petter Pilgaard, Sirius, Unni Lindell, Dag Erik Pedersen, Guri Schanke, Zahid Ali og Frank Kjosås.

Reportasjer

Kjendisene som har vært på tur sammen med Leger Uten Grenser i forbindelse med årets artistgalla sitter igjen med sterke inntrykk og minner for livet.

Forfatter Vigdis Hjorth har besøkt organisasjonens sykehus på Haiti. Artistene Nico & Vinz har vært i Jordan. De to artistene kom selv med ønske om å få reise nær Syria for å besøke flyktninger og sykehuset til Leger Uten Grenser. Valget falt på organisasjonens sykehus i Ar Ramtha i Jordan, som ligger helt nær den syriske grensen. Så nær at Nico & Vinz kunne høre bombene. De to artistene var også på besøk i flyktningeleiren Zaatari, hvor det bor 80.000 syriske flyktninger.

Skuespiller Sven Nordin har besøkt en flyktningeleir vest i Tanzania på grensen til Burundi, en leir med flyktninger fra Kongo og Burundi. Programleder Sturla Berg-Johansen har vært på reise til Kenya og sett hvilket arbeid Leger uten grenser gjør i slummen hvor folk er hardt rammet av hiv og kolera.

Utenriksminister Børge Brende vil overrekke et bidrag til Leger Uten Grenser sitt arbeid i løpet av sendingen.

Leger Uten Grenser

Leger Uten Grenser er en medisinsk nødhjelpsorganisasjon som redder liv og lindrer nød. Organisasjonen hjelper dem som trenger det mest – uansett hvem, uansett hvor, uansett hvorfor.

Bli fast giver:

Under TV 2s Artistgalla kan seere benytte følgende sms og telefonnummer til telefonpanelet for å bli fast giver til Leger Uten Grenser sitt arbeid i verden:

SMS GIVER til 05025

TELEFON 05025

TV 2s Artistgalla sendes på TV 2 lørdag 19. desember fra klokken 21.40. Reprise søndag 20. desember klokken 12.00 til 14.30

Kontaktpersoner:

TV 2: Kommunikasjonsrådgiver Unn Grethe Berge, mobil 92403867, mail: ugb@tv2.no

Leger Uten Grenser: Kommunikasjonsrådgiver Jonas Hågensen, mobil 93058768, mail: jonas.hagensen@legerutengrenser.no