Baneservice AS

Pris til Baneservice

Nyhet   •   mar 22, 2012 07:00 CET

Prosjektet Lysaker-Sandvika er kåret til Årets anlegg 2011. Baneservice har bidratt med både spor-, kontaktledning- og signalarbeider i prosjektet.

Det var under Byggegallaen i Oslo 21. mars at prosjektet Lysaker-Sandvika ble utropt til Årets anlegg. Divisjonssjef i Baneservice Terje Wilhelmsen var sammen med Jernbaneverket og andre sentrale entreprenører tilstede og mottok et flott diplom, samt mye heder og ære.

Det var sterk konkurranse om å vinne anleggskategorien, og juryen sa følgende om vinnerprosjektet:
"Årets Anlegg 2011 er ett av tre samferdselsprosjekter som alle har stor samfunnsnytte og er resultatet av svært gode prosesser fra start til mål. Alle prosjekter har sjarmert juryen og gjort valget vanskelig. Vinnerprosjektet er teknisk krevende og har underveis involvert mange aktører.
Årets Anlegg 2011 er et resultat av imponerende ingeniørkunst, teknisk krevende arbeidsoperasjoner med publikum, bebyggelse og trafikk tett på anlegget".

- Det er veldig hyggelig å få en slik annerkjennelse. Dette er en pris som henger høyt innenfor anleggsbransjen, og jeg er glad for at innsatsen vår er lagt merke til. Vi har hatt aktiviteter på strekningen siden 2008. Utvider vi litt, og tar med hele det nye dobbeltsporet mellom Asker og Lysaker, har vi holdt på i totalt 10 år. Baneservice sitt bidrag for å bedre togtilbudet for de reisende på strekningen har derfor vært betydelig, konstaterer divisjonssjef Terje Wilhelmsen.