Høyskolen Kristiania

Rift om foredrag med gründere

Nyhet   •   feb 15, 2016 15:32 CET

Høyskolen Kristiania er en praksisnær høyskole som er tett på arbeids- og næringslivet. Sist uke ble det kjent at studentene ved Kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling tar praksisnærhet på alvor. På eget initiativ har de satt i gang en foredragsserie på Høyskolen Kristiania, kalt KIF Connect.

Utsolgt på tre minutter

Til første foredrag i serien har studentene fått med seg en av Norges mest etterspurte foredragsholdere Erik Bertrand Larssen og seriegründer Idar Vollvik.

Billettene ble revet vekk på tre minutter, og det er fremdeles kamp om å bytte til seg en ettertraktet billett via sosiale medier, noe som viser at konseptet treffer godt blant studentene.

Linjeforeningen for studiet Kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling (KIF) står som arrangør, og målsettingen til foreningen er å ivareta interessene og skape attraktive muligheter for entreprenører og forretningsutviklere ved studiet og høyskolen.
- Vi ønsker å bidra til at flest mulig studenter kan møte de beste og bli inspirert, forteller to studenter fra arrangørgruppen, Finn Magnus Holden og Martin Sætre.

KIF sin linjeforening består av syv studenter med ulike ansvarsområder på tvers av studiekullene. De resterende gruppemedlemmene er Markus Svenberg, Nanny Maria Thorvaldsen, Nadia Jørgenrud, Asgeir Behrentz og Olav Alexander Eidem.

Frivillig innsats ved flere studieretninger

Linjeforeningene ved Høyskolen Kristiania opprettes og drives av studenter på frivillig basis. Det er linjeforeninger ved flere av studieløpene som tilbys ved høyskolen i dag, som jobber for å tilby relevant faglig inspirasjon og påfyll gjennom studietiden.

Du kan lese mer om KIF Connect og linjeforeningen for KIF her: