ComAround Norway AS

Röda Korset valgt til Årets servicedesk 2010

Nyhet   •   okt 11, 2010 15:32 CEST

Röda Korset ble valgt til Årets servicedesk under IT Support i fokus på Bonnier konferansesenter i Stockholm den 6. og 7. oktober. Röda Korset har siden 2009 brukt ComArounds nettbaserte supporttjeneste som supportkanal for å støtte sine sluttbrukere før de ringer til deres bemannede servicedesk.

Röda Korsets Service Desk Manager Gülan Torun om ComAround Self Service: Innføringen av "Self Service-portalen" har økt servicedeskens effektivitet gjennom den støtten som finnes ved utrullinger av nye IT-tjenester og oppgraderinger av ekisterende systemer. "Self Service-portalen" er dessuten et godt markedsføringsvindu for IT-avdelingen til Röda Korset!

Motivasjonen til vinneren av Support Institutes utmerkelse Årets servicedesk 2010

"Juryen har valgt årets vinner, som på kort tid gjennomgripende forbedret kvaliteten på leveransen av IT-support. Ved å fokusere på brukernes behov og tilby tjenester som skaper nytte, slik som e-opplæring og tilgang til strategisk informasjon, har andelen fornøyde brukere økt mer enn forventet. I dag har hele supportorganisasjonen et tydelig kundefokus, som gir resultater.

Årets vinner har, i tillegg til fokuset på brukerne, innført ITIL-prosesser med roller og mål, samt en tjenestekatalog som har resultert i et tydeligere oppdrag som lettere kan måles. Vinneren har oppnådd store forbedringer i førstelinjesupporten. Juryen vil spesielt fremheve vinnerens arbeid med å definere målbare mål som kan følges opp, som en fremgangsfaktor.

Vinneren av Support Institutes utmerkelse Årets servicedesk eller helpdesk er Svenska Röda Korsets servicedesk."

Gratulerer med utmerkelsen Årets servicedesk!