Vitusapotek

Rosa kroner

Nyhet   •   okt 08, 2012 15:38 CEST

For åttende år på rad er Vitusapotek med i Rosa sløyfe-aksjonen, og det er vårt tredje år som én av seks hovedpartnere i aksjonen. I år håper Vitusapotek å kunne bidra med over én million rosa kroner til aksjonen. Den rosa sløyfen er et synlig symbol på hver enkelts engasjement til støtte for brystkreftsaken.

Bær en rosa sløyfe i solidaritet med de brystkreftrammede!

Rosa sløyfe
Bedrifter, organisasjoner og privatpersoner bidrar til at oktober er en rosa måned og Rosa sløyfe har for lengst etablert seg som en folkebevegelse. Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapsnivået om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning. Kreftforeningen og Brystkreftforeningen står sammen bak aksjonen Rosa sløyfe.

Brystkreft
1 av 12 kvinner får brystkreft i løpet av livet, og brystkreft er den hyppigste kreftformen blant kvinner. Takket være forskning overlever stadig flere, men videre forskning er nødvendig for tidlig oppdagelse, bedre behandling og økt overlevelse. De aller fleste kvinner oppdager kreftsvulster i brystet selv, men dessverre skjer det ofte ved en tilfeldighet. Gå inn på Rosa sløyfe og lær deg hvordan du enkelt kan undersøke egne bryst.

Vitusapotek – stolt bidragsyter
Vitusapotek er en av seks hovedpartnere som er viktige for å hjelpe Rosa sløyfe-aksjonen til å nå sine målsettinger, skape oppmerksomhet om saken, spre informasjon og samle inn penger. I alle Vitusapotek i hele landet kan du i hele oktober kjøpe rosa sløyfe- produkter, alle inntekter går til aksjonen.

I 2011 kunne Vitusapotek bidra med over én million kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. I år håper vi selvfølgelig at vi kan bidra med enda flere rosa kroner til Rosa sløyfe-aksjonen!

Ilustrasjonsbildet kan ikke gjenbrukes uten tillatelse.