Norges Seilforbund

RS:X samling på Sandhamn

Nyhet   •   aug 01, 2015 13:25 CEST

For en uke det har vært! Nå har jeg og Sebastian kommet hjem til Oslo etter en veldig bra treningssamling på Sandhamn i Sverige. Vi skandinaviske jentene hadde planlagt en seks dagers treningssamling der, samtidig som Seb og guttene hadde sitt siste stopp på "Scandinavian tour" etter å ha trent både i Norge og i Danmark først.

Vi var seks jenter og tre gutter fra Sverige, Danmark, Norge, Estland og Storbritannia. Svenskene åpnet opp hjemmene sine for oss alle, og vi fikk virkelig oppleve Stockholms ferieparadis ute i skjærgården. På en øy uten biler og stort sett bare folk som har ferie er det lett å trives.

Vi fikk fem dager på vannet, og rett i underkant av 20 effektive treningstimer. Vi hadde varierende forhold og vi fikk jobbet mye med både fart, teknikk og tette situasjoner. Coach Jerry har hatt ferie og var ikke med på samlingen, men både den estlandske treneren og Adams pappa som selv er windsurfer tok vare på oss alle sammen så en stor takk til dem!

Vi fikk også tid inn en veldig hyggelig bursdagsfeiring for meg med alle seilerne og Fannys familie. Da ble det bursdagssang på 4 forskjellige språk, og vi fikk smake på ekte svensk blåbærspai:)

Nå er det tid for å samle litt krefter igjen, og få inn noen treningstimer til før prøve-OL i Rio som nærmer seg med stormskritt. Avreise er 11. august, og det gleder vi oss veldig til:)

- See more at: http://www.seiling.no/index.php/nyheter/lokale-nyheter/entry/rs-x-samling-pa-sandhamn#sthash.r6vIzaR4.dpuf