Sika Norge AS

Sika Norge lanserer SikaHyflex-250 Facade

Nyhet   •   jun 26, 2013 07:30 CEST

SikaHyflex-250 Facade - Høykvalitets lavmodulær fugemasse for fasader.
SikaHyflex-250 Facade er basert på den nye fuktighetsherdende Sika i-Cure teknologien og de nyeste produksjonsmetoder som har gjort det mulig å fremstille en fugemasse for fasadefuger med egenskaper ingen tidligere har kunnet tilby markedet. For konstruktøren, den rådgivende ingeniør eller arkitekten betyr dette økt sikkerhet ved dimensjonering og levetidsvurderinger.

SikaHyflex-250 Facade oppfyller de strengeste normer og klassifiseringer: ISO 11600 F25LM, EN 15651-1, klasse 25LM, ASTM C 920, klasse 100/50.  I et land som Norge med store temperatur- og fuktbetingede bevegelser grunnet kald vinter og varm sommer er en fugemasses bevegelseskapasitet spesielt viktig ved dimensjonering av fasadefuger (bevegelseskapasitet +100/-50% i h.t. ASTM C 719). Med sin lave belastning på fugekantene gir SikaHyflex-250 Facade mindre risiko for slipp og lekkasjer selv på svake underlag.

Et ekstra pluss – SikaHyflex-250 Facade er lavemitterende og oppfyller både M1 og  EMICODE ECO-1PLUS i tillegg til LEED EQc 4.1. Fugemassen tilfredsstiller derfor kravene i BREEAM og er velegnet til arbeider både innendørs og utendørs.

Typiske bruksområder for SikaHyflex®-250 Facade

• Betong fasader
  • Mur fasader
  • EIFS & ETICS fasader

§  Fuger på balkonger, gallerier og en rekke andre konstruksjoner

Godkjenninger og standarder

• EN15651 klasse 25 LM for innendørs og utendørs bruk og i områder med kaldt klima.
  • ISO 11600 F 25 LM
  • DIN 18540 F