Genesys

​Slik kan den lille bedriften tilby bedre kundestøtte

Nyhet   •   okt 10, 2016 09:00 CEST

Før var det bare mulig for store bedrifter å tilby kundene sine god kundeservice ved hjelp av avanserte løsninger. Digitaliseringen og ny teknologi har endret forutsetningene, og flere mindre selskaper kan nå få tilgang til avansert teknologi.
– Det er viktig å ha best mulig kundestøtte, og med dagens skyløsninger er det mulig for alle, sier Daniel Eisenberg, Area Director, Interactive Intelligence.

Daniel Eisenberg mener at verden har blitt mindre i den forstand at stadig flere bedrifter tilbyr samme typer tjenester og produkter, noe som gjør det vanskeligere å skille seg ut. En måte er å fokusere på å tilby den beste kundeservicen, noe som kan være avgjørende for at kundene holder seg lojale mot et varemerke. God kundeservice er basert på at det er enkelt å få kontakt gjennom den kanalen kunden foretrekker, og at de raskt kan få riktig hjelp av riktig person. Det er kundene som er viktigst, uansett størrelsen på bedriften.
– Enten du har en stor eller liten bedrift, er det fortsatt kundene dine du lever for, og mange ganger er det viktigere for enkeltstående, mindre bedrifter å tilby god kundestøtte, fordi hver tapt kunde kan være avgjørende for virksomheten, sier Daniel Eisenberg.

Interactive Intelligence har levert løsninger til kundeservicebransjen i over 20 år, og ifølge Daniel Eisenberg ser de at stadig flere bedrifter oppdager fordelene ved kundeservice som en skytjeneste. Tradisjonell telefoni brukes fortsatt i stor utstrekning, men det holder ofte ikke hele veien.
– Teknologien vi leverer i skyen i dag, gir alle bedrifter mulighet til å tilby eksepsjonell kundeservice ved hjelp av hele spekteret av kanaler, digitale som tradisjonelle, sier Daniel Eisenberg.

Det utvikles stadig kontaktsentre i skyen for at alle bedrifter skal kunne ha tilgang til avansert kundestøtte. Disse tilbyr gjerne enkle verktøy som er lette å komme i gang med og som ikke krever noen initiale investeringer, og selskapene kan selv ta kommando over tjenesten sin.
– En del avanserte, kundeplasserte plattformer krever ofte lange implementeringsfaser, omstendelige integreringer som kan være vanskelige å justere i ettertid, og en stor investering – bare for å komme i gang. Med en skyløsning er det enkelt for administratorene å komme i gang, endre i systemet, legge til brukere, lage rapporter og legge opp arbeidet, sier Daniel Eisenberg.

De stadig høyere kravene som kundene stiller til kundestøtte, gjør det viktig for bedrifter å henge med i utviklingen og bruke de mulighetene som finnes.
– Kunder som tar kontakt med en kundetjeneste i dag, er mer krevende enn for noen år siden. I dag forventer folk et raskt svar fra de riktige personene akkurat når de trenger det, og dette stiller høye krav til kundeservicen, uansett størrelse på bedriften. Flere bedrifter bør derfor satse på en enkel plattform som fortsatt kan levere samme avanserte teknologi, sier Daniel Eisenberg.

En plattform i skyen kan blant annet gi deg:

* Moderne nett- og mobilgrensesnitt som er enkle å bruke.
* Kraftig funksjonalitet for å blande innkommende og utgående samtaler med multimediainteraksjoner.
* Enkel og sikker integrering med de andre systemene deres.
* Kontinuerlig oppdatering av ny funksjonalitet, uten avbrudd.
* Rask implementering.
* Pålitelighet og tilgjengelighet.
* Betal bare for det du bruker.
* Enkle og fleksible avtalevilkår.

Les mer om Interactive Intelligence skytjeneste PureCloud här.