Ferd

Sommer i Ferdmagasinet

Nyhet   •   aug 10, 2012 13:52 CEST

Johan H. Andresens refleksjoner rundt familiebiografien ”Andresens”; Ferds engasjement i musikktjenesten Wimp: Dette er hovedsakene i årets sommernummer av Ferdmagasinet.

Ferds eier og konsernsjef kommenterer boken og forteller om bakgrunnen for utgivelsen både på lederplass og i intervjuform, mens Wimp, den norske utfordreren i det internasjonale markedet for musikkstreaming, blir grundig presentert som siste tilskudd til Ferd Capitals venture-portefølje.

Magasinet inneholder også intervju med Alexander Miller, direktør for Ferd Invest, om mulighetene som åpner seg for en aktør som Ferd i et aksjemarked der de fleste først og fremst ser krise, og en presentasjon av Anita Sundby, den nye lederen for Elopaks norske markedsenhet.

Ferd Sosiale Entreprenører er representert med en artikkel om Intempo, en ny bedrift i porteføljen, som har utviklet metodikk og utstyr som stimulerer sanseapparat og språk hos små barn med sikte på å forebygge dysleksi og adferdsvansker, og å øke barnas evne til å utnytte sitt potensial for læring. Direktør for Ferd Sosiale Entreprenører, Katinka Greve Leiner, oppsummerer på sin side velFERDkonferansen 2012, som var viet måling av sosiale resultater.

Ellers inneholder magasinet blant annet stoff om Tiedemannsbyen, der de første beboerne nå er flyttet inn; Henrik Ibsens gate 4, som fremstår i fornyet form; og Aibels nye hovedkontor for Østlandet, der også annet og siste byggetrinn nå er fullført.

Last ned fil: Ferdmagasinet 02/2012.pdf (1.76 M)