Vitusapotek

Spar tid i apoteket - bestill klargjøring av din e-resept

Nyhet   •   mai 07, 2014 15:13 CEST

Bestill klargjøring av din e-resept i forkant av ditt besøk på apoteket. Da slipper du å vente i apoteket mens resepten blir behandlet og kan være sikker på at medisinen er tilgjengelig hos apoteket når du kommer innom. Tjenesten finner du på vitusapotek.no/E-resept eller ved å laste ned appen "e-resept" for iPhone/Android.

Tidsbesparende tjeneste nå også som app!

- Tjenesten klargjøring av e-resept har vært tilgjengelig på nett en stund allerede og har gitt oss mange fornøyde brukere, sier Villen Olander hos Vitusapotek.

Nå lanserer Vituapotek en enda enklere måte å bestille klargjøring av resepter på. Og den kan du ha i lommen.

- Å kunne bestille klargjøring fra mobilen betyr forenkling. Derfor er jeg overbevist om at dette nye tilbudet vil gi oss enda flere fornøyde kunder, sier Olander.

Tjenesten er tilgjengelig på nett https://www.vitusapotek.no/E-resept/ eller som app for iPhone/Android. E-resept appen finner du i App Store ved å søke på ordet e-resept, eller ved å sende kodeordet e-resept til 2262.

Slik fungerer tjenesten

1.  Bestill klargjøring av e-resepten

Gå inn på vitusapotek.no/e-resept eller via e-resept appen fra din iPhone/Android. Skriv inn navnet på medisinen eller type medisin du ønsker å hente ut, og velg hvilket apotek du ønsker å hente fra. Du kan legge ved en kommentar til apoteket, dersom du har annen viktig informasjon.

2.  Motta SMS når medisinene er klare

Du mottar en SMS når apoteket har behandlet din e-resept og bestillingen er klar for utlevering. Resepten er klargjort senest innen én virkedag, forutsatt at apoteket har varene på lager. Dersom noe er uklart ved bestillingen, gir vi deg beskjed om dette.

3.  Hent medisinene dine hos Vitusapotek

I apoteket viser du frem din SMS, slik at personalet vet at e-resepten allerede er gjort klar. Husk å ta med legitimasjon! Vi må være sikre på at rett person får rett vare.

Her kan du se nærmere på tjenesten og bestille klargjøring av dine e-resepter på nett.

Ønsker du tjenesten som app, sender du kodeordet e-resept til 2262.