TV 2

Spennende seriemåned fra C More i oktober: Folkefienden og Ash vs. Evil Dead

Nyhet   •   okt 06, 2016 09:02 CEST

Oktober er en måned for thrillerserier fra C More. Dramathrilleren om jakten på en seriemorder, inspirert av Martin-Dutroux-saken. Sesong 2 av grøsserkomiserien om motorsagfyren Ash og to miniserier om seriemordere der historiene er hentet fra virkeligheten. Alle seriene presenteres nærmere nedenfor.

Dramathriller-serien ”Folkefienden” er inspirert av saken rundt den belgiske barnedrapsmannen Marc Dutroux, hvis kone og medhjelper ble løslatt mot at hun gikk i kloster. ”Folkefienden” kretser rundt barnemorderen Guy Béranger (Angelo Bison), Belgias mest forhatte mann. Han blir løslatt etter tjue år bak murene og får amnesti hos munkene i klosteret Vielsart, som skal ta ansvaret for ham. Reaksjonene på denne avgjørelsen er sterke i hele Belgia, spesielt fra innbyggerne i landsbyen i nærheten av Vielsart. De fleste i klosteret ønsker ikke å slippe Béranger inn i sin fredelige verden, men den unge munken Lucas (Clémet Manuel) har tro på at den beryktede drapsmannen har evnen til å forandre seg. Kort tid etter forsvinner en ung jente og det blir det nok en gang opprør i nabolaget. Politiinspektør Chloé Muller (Stéphanie Blanchoud) har det utakknemlige oppdraget å beskytte Béranger under etterforskningen. Hun konfronteres med det lille samfunnets hemmeligheter og frykt, og munkenes forsøk på å redde klosterets ære og omdømme. Chloé og Lucas må stå sammen for å gjenopprette ro og orden, samtidig som de må få sannheten frem i lyset. Matthieu Frances står bak ”Folkefienden” (originaltittel ”Ennemi Public”).
”Folkefienden” består av ti episoder, og vil være tilgjengelig fra 15. oktober i C Mores strømmetjeneste og på TV 2 Sumo. TrailerBilder.

Helten i ”The Evil Dead”-filmene er tilbake! I den andre sesongen av ”Ash vs. Evil Dead” forlater Ash (Bruce Campbell) sin kjære Jacksonville og vender tilbake til hjembyen Elk Grove. Her konfronterer han Ruby (Lucy Lawless), som har Necronomicon i sin besittelse – en bok innbundet i menneskehud og skrevet i blod. De gamle fiendene må forene krefter når Elk Grove blir ondskapens sentrum. Pablo (Ray Santiago) og Kelly (Dana De Lorenzo) er tilbake som sidekicks til Ash i den andre sesongen av Sam Raimis grøsserkomiserie.
”Ash vs. Evil Dead” – sesong 2 hadde premiere 3. oktober, dagen etter USA-premieren, på C More Series, C Mores strømmetjeneste og TV 2 Sumo. TrailerBilder.

I vinter hadde den første miniserien under navnet ”Serial Thriller” premiere på C More. Nå er det klart for to nye av disse miniseriene fra Discovery. ”The Chameleon” og ”The Headhunter” handler også om tilfeller av seriemord hentet fra virkelige hendelser. ”The Headhunter” utspiller seg i 1972, studenter og haikere plutselig forsvinner langs stillehavskysten. ”The Chameleon” er en historie fra 80-tallet der en seriemorder forandrer metode for hvert drap.
Miniseriene ”The Chameleon” og ”The Headhunter” er nå tilgjengelig i C Mores strømmetjeneste og på TV 2 Sumo. Bilder – The ChameleonBilder – The Headhunter.

26. oktober er det norgespremiere for Paolo Sorrentinos dramaserie ”The Young Pope” med Jude Law og Diane Keaton. Les mer om ”The Young Pope”! Bilder.

For mer info, bilder og tilgang til anmelderkopier kontakt nina.engh@tv2.no.