Norsk Tid as - tidBANK

Tidkonferanse og brukerforum 2012 (27. og 28. september i Oslo)

Nyhet   •   aug 27, 2012 10:10 CEST

Vi gir deg interessante foredrag om tidsbruk og sykefraværsoppfølging. Og muligheten til å få være med på å påvirke fremtidens tidBANK. Dette og mye annet spennende står på agendaen den 27. og 28. september.
Programmet er delt i to dager der første dag passer alle - også deg!

Vi lanserer samtidig ny versjon av tidBANK, og vil foruten mye annet ha fokus på sykefraværsoppfølging og lederportal i den nye versjonen. Programmet for de to dagene vil by på flere nyttige foredrag knyttet til bl.a. sykefraværsoppfølging og tidsbruk. Du vil kunne velge det temaet som interesserer deg mest i parallelle løp og møte våre konsulenter for spørsmål, tips, dialog og erfaringsutveksling.

Brukerforum er et sted hvor man henter ny kunnskap sammen med andre brukere. Vi vet at arrangement som dette gjør at dere deler verdifulle erfaringer med hverandre. Og med oss. I år vil du derfor også få muligheten til å møte våre utviklere og få være med på å forme fremtidens tidBANK.

Klikk her for mer info og påmelding

Programmet

Du kan velge å melde deg på bare dag 1 eller både dag 1 og 2. Dag 1 er interessant for alle, uansett tilknytning til- eller bruk av tidBANK. Dag 2 går vi mer i dybden på tidBANK som produkt, nye moduler, utviklingsønsker og aktuelle utfordringer.

Dag 1 - 27. september

Oppfølging av sykemeldte er blitt en utfordring for mange. Utfordringen har vi nå tatt oss av, slik at du kan få gevinsten: redusert sykefravær og høyere trivsel på arbeidsplassen.

Det påstås at oppfølging av sykemeldte er en mulighet for økt effektivitet i en organisasjon. Men hvordan?

Vi mener at det handler om struktur, kunnskap og kultur. Gode prosedyrer, systemer og tekniske verktøy er essensielt, samtidig vil måten vi benytter disse på være avgjørende for resultatene. Vi påstår at kvalitet på kommunikasjon, kultur og relasjoner mellom medarbeidere i organisasjon er nøkkelen til suksess.

Vi vil vise deg hvordan tidBANK gir deg verktøyet du trenger. Grette DA gir oss råd og kunnskap om det norske lov og regelverket som næringslivet forplikter seg til i forhold til sykefravær. Splint AS gir oss et innblikk i sin treningsarena der målet er å skape beste praksis for dialog mellom de som er involverte i oppfølging av sykefraværet. Og hvordan vi skaper en ønsket arbeidskultur.

Tid er mer enn penger

Hverdagen er blitt en kamp om tiden. Vi våkner om morgenen og lurer på hvordan i all verden vi skal klare å rekke over alt som er planlagt gjort i løpet av dagen. Vi får telefoner på jobben om barn som er syke, eposter fra kollegaer med oppgaver som ikke var planlagt, vi stresser for å rekke butikken om ettermiddagen og flater ut i sofaen på fredag med en pizza og rødvin, mens vi lurer på om det var dette vi gikk og ventet på da vi var 16 år og gledet oss til å bli voksne.

Den dårlige nyheten er at dette er helt normalt. Det er sånn det har blitt – på godt og vondt. Den gode nyheten er at det er mulig å takle disse tettpakkede dagene og høyhastighetslivet på en måte som gjør det litt enklere og litt mindre stressende. Det finnes faktisk "rett" og "galt" når vi snakker om tidsstyring og måter å organisere hverdagen på – selv om alle fortsatt er nødt til å finne de variantene som passer for dem. Jan-Sverre Syvertsen en innføring i metoder å styre tiden vår på.

Du får også møte noen av våre kunder som gir oss et innblikk i hvordan de opplevde arbeidsdagen før og etter innføring av tidBANK.

Dag 2 - 28. september

Vi gir deg en gjennomgang av lederportal og andre nyheter.

Deretter deler vi opp og kjører tre spor: regelverk og arbeidstider, tidfordeling og tips/triks. Du velger sporet du mener du har best nytte av.

Avslutningsvis får du en unik mulighet til å være med på å diskutere, forme og påvirke innhold i fremtidens tidBANK i et møte med vår ansvarlig for utvikling.

Ønsker du å booke ekstra tid med en av våre konsulenter eller selgere er også dette mulig.

Påmelding og mer info om foredragsholderne finner du her: http://www.tidbank.no/tjenester/brukerforum-2012