Innovasjon Norge Reiseliv

Tourism for Tomorrow 2015 – nå kan du nominere deg

Nyhet   •   sep 02, 2014 11:00 CEST

Jobber din bedrift eller destinasjon med enestående og bærekraftige gjesteopplevelser som tilbys til det beste også for lokalsamfunn og lokal verdiskaping? Nå kan du nominere deg selv eller de du mener fortjener en pris for sitt arbeid. Den anerkjente internasjonale kåringen «Tourism of tomorrow 2015» har nå åpnet for nominasjoner.

Kandidater kan nomineres innen seks kategorier som går på destinasjonsutvikling innenfor
bærekraftprinsipper: Destination Award, Environment Award, Community Award, Business Award, People Award and Innovation Award.

Røros stakk i 2013 av med en av de gjeveste prisene da de vant kategorien «Destination Stewerdship» på World Travel & Tourism Councils (WTTC) prisseremoni i Tokyo for sitt arbeid innenfor bærekraftig reiseliv.

Røros er foreløpig den første og eneste norske destinasjonen som har mottatt denne
flotte utmerkelsen. Nå har du også mulighet til å markere deg i verdenstoppen med ditt arbeid innenfor bærekraftig reiseliv. Å vinne en pris her innebærer at man får synliggjort seg gjennom et stort presseopplegg både før, under og etter prisutdelingen.

- En slik kåring gir god internasjonal synlighet og PR og er en unik mulighet for å synligjøre din bedrift eller reisemål ditt innenfor området, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

Alle bedrifter som driver på bærekraftig vis, sertifisert eller ikke, kan søke.

-Mange norske bedrifter er absolutt kvalifisert og vil klare seg godt i en internasjonal eksamen, som dette er, avslutter Tuftin

Om Tourism for Tomorrow

Prisene deles ut av World Travel & Tourism Council. Prisene ble først delt ut i 1989 av Federation of Tour Operators før British Airways tok over i 1992. WTTC overtok ansvaret for prisene i 2004 og i tråd med sin Blueprint for New Tourism-visjon. Prisene skal sette søkelyset på de aller fremste eksemplene innen bærekraftig reiseliv i et internasjonalt perspektiv og har gjennom årene blitt en av de mest profilerte prisene på sitt område.

Om World Travel & Tourism Council:

World Travel & Tourism Council (WTTC) er en global organisasjon og forum som samler styreledere, presidenter og direktører fra de hundre fremste reise- og turistbedriftene i verden. WTTC har som mål å øke kunnskapen om reiseliv og turistnæringen som en av verdens største industrier med 260 millioner ansatte og 9 prosent av verdens GDP.