Tide

Tre flybussruter i Bergen fra 12.juni 2014

Nyhet   •   jun 11, 2014 12:00 CEST

Nå kan du velge mellom tre flybussruter i Bergen.

Fra og med torsdag 12 juni 2014 er det mulig å reise med Flybussen direkte fra Åsane terminal til Bergen lufthavn store deler av dagen. Da åpner Tide en av sine nye flybussruter. Den starter på Åsane terminal, betjener kunder fra holdeplassene Eidsvåg, NHH og Nyhavnsveien før turen går via  Fløyfjellstunnelen - Nygårdhøydetunnelen for så å forsette via Gyldenpris og Fyllingsdalen på vei til Bergen lufthavn. Allerede kl. 3:10 på hverdager kjører den første Flybussen fra Åsane terminal mot flyplassen. Deretter har vi avganger kl. 4:30 og 5:15. Fra kl. 6:00 til kl. 9:00 kjører vi halvtimesruter og senere kjøres det avganger hver time til kl. 21:00. Med unntak av de tre første "nattavgangene" kjører turen via Fløyfjelltunnelen og Fyllingsdalen.

Samme dag starter vi også en matebussrute mellom Haukeland Universitetssjukehus og Bergen busstasjon. Denne bussen starter fra Haukeland Hotell og kjører Jonas Lies vei til nordre inngang på Haukeland sjukehus. Deretter kjører vi via de nye studentboligene i Møllendalsveien ( vis a vis Møllendal kapell ) for å ende ruten på Bergens busstasjon. På vei tilbake venter matebussen ved blomsterpaviljongen utenfor Bergen Storsenter og henter eventuell reisende som kommer med Flybussen som betjener sentrum. Så går turen til Haukeland sjukehus. Fra 8. september vil to av turene gå via Sentralblokken på Haukeland sjukehus. Avgang fra blomsterpaviljongen kl 9.40 og 13.40 kjører helt inn under Sentralblokken, med ankomst ca kl 10.00 og 14.00. Til Flesland kjører vi fra Sentralblokken kl 10.00 og 14.00, videre til Haukeland Hotell og vanlig rute videre til busstasjonen for omstigning til Flybussen.

Du finner rutetilbudet på vår reiseplanlegger. Velg dato, rute, til eller fra flyplassen, før du avslutter med å velge holdeplass og tidspunkt du ønsker rutetider for.

Alle som ønsker å bruke Flybussen på strekningen Fjøsangerveien - Fritz Riebers vei og videre til/fra flyplassen kan også glede seg. Tilbudet langs denne traseen er økt vesentlig på hverdager og søndager, og Flybussen  tilbyr avganger hvert 15 minutt store deler av døgnet. Det skaper også enda bedre muligheter for omstigning mellom Kystbussen og Flybussen på Fjøsanger miljølokk.