TV 2

Nyhet   •   aug 21, 2015 10:17 CEST

TV 2 Sumo, uke 35:

Mandag 24. August

Jakten på kjærligheten (12) – Sesongpremiere!

Før sommeren ble seks single bønder presentert på TV 2: Ruben, Else Marie, Kjartan, Ole Kasper, Hans Petter og Alf. Nå reiser progameleder Katarina Flatland rundt på gårdene med frierbrevene som har kommet inn. De fire som får flest brev skal vi følge i kjærlighetsjakten i høst.

Promo: http://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/kommer-paa-tv-2-sumo/kommer-24-august-jakten-paa-kjaerligheten-945639.html

På TV 2 og TV 2 Sumo mandager kl. 20.00

Tirsdag 25. august

Tid for hjem (12) – Sesongpremiere!

Det populære oppussingsprogrammet "Tid for hjem" er tilbake med sin tolvte sesong - og det er faktisk første gang programmet også sendes om høsten. Programleder Kjersti Bergesen, maler Einar Nilsson, byggmester Andreas Nygaard og elektriker Gunnar Fjellestad har som vanlig laget mange kreative løsninger, både ute og inne. Her er det bare å få med seg masse gode tips fra den gjengen utover høsten.

Promo: http://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/kommer-paa-tv-2-sumo/kommer-25-august-tid-for-hjem-941725.html

På TV 2 og TV 2 Sumo tirsdager kl. 20.00

På flukt fra ISIS

I august 2014 ble den største kidnappingen av kvinner i dette århundret gjennomført av terroristgruppen ISIS. Hendelsen fant sted i byen Sinjar, i Nord-Irak. De kidnappede ble tvunget til å se slektninger bli drept foran øynene sine, og de gjenværende ble voldtatt og brukt som slaver. De kidnappede tilhører jesidismen, men ble tvunget til å konvertere til Islam.

I dokumentaren får vi møte Khaleel al-Dakh, en modig advokat som har samlet en gruppe for å redde så mange som mulig, og forflytte dem til en flyktningleir slik at de kan møte sine familier.

På TV 2 og TV 2 Sumo tirsdag 25. august kl. 21.40

Onsdag 26. august

Suverene helter – Premiere!

«Suverene helter» er en dokumentarserie om noen helt spesielle, men hittil ukjente norske idrettsutøvere og deres vei mot den store begivenheten, Special Olympics i Los Angeles 2015 (OL).

Promo: http://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/kommer-paa-tv-2-sumo/kommer-26-august-suverene-helter-943485.html

På TV 2 og TV 2 Sumo onsdager kl. 20.00

Ut av Stillheten – Premiere!

I denne dokumentarserien følger vi seks personer fra 4 til 65 år, som av ulike årsaker ikke har hørsel. Det de har felles er at de får muligheten til å oppleve lyd ved hjelp av "Cochlea implantat" (CI), et hjelpemiddel som kan gi døve og sterkt hørselshemmede en digital hørsel, eller det vi kaller en ”kunstig” sans.

Promo: http://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/kommer-paa-tv-2-sumo/kommer-26-august-ut-av-stillheten-936368.html

På TV 2 og TV 2 Sumo onsdager kl. 21.40

Giants Live (3) – Sesongpremiere!

Følg kvalifiseringen av verdens sterkeste mann fra land til land.

På TV 2 Zebra og TV 2 Sumo onsdager kl. 21.30

Torsdag 27. august

Bygglov – Premiere!

Et team av snekkere og interiøreksperter reiser rundt i Sverige og hjelper familier som av ulike årsaker har problemer med å fullføre byggprosjektene sine. Målet er å fullføre prosjektene på bare fire dager.

På TV 2 og TV 2 Sumo mandager – torsdager kl. 14.00

Hotel Cæsar – ny forhåndsvisning

På TV 2 Sumo viste vi de 8 første høstepisodene i løpet av sommeren og lå derfor hele to uker foran da serien var tilbake på TV 2 mandag 17. august. Fra torsdag 27. august er det igjen klart for nye episoder, også på TV 2 Sumo!

Promo: http://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/kommer-paa-tv-2-sumo/tilgjengelig-naa-hotel-caesar-948014.html

På TV 2 og TV 2 Sumo mandag – torsdag kl. 19.30 – på Sumo ligger du alltid minst én episode foran!

Hvem bryr seg (2) – Sesongpremiere!

Er du en av dem som hjelper til når noen trenger det, eller gjør du som flokken og går forbi? Vi liker å tro at vi bryr oss, men statistikken sier noe annet. I dette programmet brukes det skjult kamera for å sette folks hjelpsomhet på prøve, og spørsmålet er ganske enkelt - hvem bryr seg? I høstens sesong overtar Marco Elsafadi som programleder etter Klaus Sonstad.

Promo: http://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/kommer-paa-tv-2-sumo/kommer-27-august-hvem-bryr-seg-ny-sesong-937436.html

På TV 2 og TV 2 Sumo torsdager kl. 20.00

TV 2 hjelper deg – Sesongpremiere!

Også denne høsten skal TV 2 hjelpe deg. Solveig Barstad og hennes reportere står klare med nye undersøker og avsløringer. Både store kjeder og mindre firmaer blir undersøkt.

På TV 2 og TV 2 Sumo torsdager kl. 20.30

Fredag 28. august

Senkveld – Sesongpremiere!

«Senkveld med Thomas og Harald» er en av landets største talkshowsuksesser. I sin 25. sesong møter du de beste gjestene innen underholdning, musikk, sport og samfunnsliv i det som har blitt Norges mest kjente sofa. Programlederne fortsetter å overraske, utfordre og overgå hverandre i Senkveld Surprise i høst.

På TV 2 og TV 2 Sumo fredager kl. 22.15

Lørdag 29. august

Skal vi danse – Sesongpremiere!

Katrine Moholt og Didrik Solli-Tangen er programledere når tolv kjendiser sammen med sine danselærere skal konkurrere om å bli beste selskapsdanser.

Promo: http://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/kommer-paa-tv-2-sumo/kommer-29-august-skal-vi-danse-943809.html

God kveld Norge – Sesongpremiere!

Det er duket for avslørende nyheter og møter med store internasjonale stjerner. «God kveld Norge» tar pulsen på underholdningsverdenen og gir deg innsikt i kjendisenes liv - både i og utenfor rampelyset.

Promo: http://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/kommer-paa-tv-2-sumo/kommer-29-august-god-kveld-norge-941773.html

Negledesignerne – Premiere!

Amerikas beste negledesignere konkurrerer om hvem som er den beste til å designe negler. Det er glitter, blonder, neglelakk, ekstreme materialer og 3D-design. Til slutt står vinneren igjen med en premie på 100.000 dollar som vil bringe dem videre til uante høyder i karrieren.

På TV 2 Bliss og TV 2 Sumo lørdager kl. 19.00

Søndag 30. august

Valgstudio

I Valgstudio får du høydepunkter fra valgkampen, gode debatter, og siste nytt om hvor valgvinden blåser på meningsmålingene. Du får også oppleve lokalt engasjement fra sliterne på grasrota i den mangfoldige kommunevalgkampen som drives i landet vårt.

På TV 2 og TV 2 Sumo søndag – torsdag kl. 21.20

Ukens serietips fra Sumoredaksjonen: Vikings

Bonden Ragnar Lodbrok har sine egne idéer om hvor de hjerteløse vikingkrigerne skal reise, og trosser den lokale jarlen sine ordrer om å dra østover. I stedet drar han vestover mot Lindisfarne, og sjokkerer de forsvarsløse munkene. Slik starter vikingtiden som vi kjenner den fra historien, og Vikings følger i de blodige fotsporene til våre forfedre.

Med den mildt sagt eksentriske båtbyggeren Floki (spilt av Stellans sønn Gustaf Skarsgård) og broren Rollo på laget, starter Ragnar den eventyrlige reisen til England ved hjelp av sin nyoppdagede navigasjonsmetode. Jarl Haraldsson (spilt av Gabriel Byrne) vil imidlertid ha et ord med i laget hva gjelder utbyttet fra plyndringene, og Ragnar har formidable fiender på alle kanter.

Den britiskproduserte serien er tidenes mest påkostede om vikingtiden, og vi lover deg storslått action og historisk sus i en knallhard reise til vår fjerne fortid.

Se de to første sesongene på TV 2 Sumo nå, og nye episoder fra tredje sesong tre kvelder i uken på TV 2 Zebra og TV 2 Sumo.

Promo sesong 3: http://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/kommer-paa-tv-2-sumo/vikings-nye-episoder-tirsdag-torsdag-927060.html

Bilder av de ulike programmene finner du i TV 2s pressetjeneste: presse.tv2.no/presse