Norges Blindeforbund

Ventetida er over - Norges søteste kalender er her

Nyhet   •   nov 25, 2011 13:30 CET

Land og strand rundt venter nordmenn på kalenderen med høy ”hællandussen-faktor”. Nå kommer førerhundvalpkalenderen til folket!

- Kalenderen, som har bilder av valper som skal bli førerhunder når de blir store, vil i år som i fjor være innstikk i mange av landets papiraviser. I tillegg til Aftenposten og Adresseavisen, vil den også være å finne i mange av de større fylkesavisene, forteller Leif Wien Jensen innsamlingsleder i Norges Blindeforbund.

2012-kalenderen er den tiende i rekken fra Norges Blindeforbund. Etter oppstarten i 2002 har kalenderen blitt en tradisjon for mange, og det er mange gode tilbakemeldinger på den.

- Folk begynte å ringe for å bestille den allerede i juni, forteller Wien Jensen.

I noen år har vi hjulpet våre svenske og danske søsterorganisasjoner med deres kalender. - Det er andre gang svenskene sender den ut, og i Danmark er det fjerde år, forteller Wien Jensen. - Svenskene syntes neste års kalender er enda bedre enn årets, og slik skal det være, for vi bruker mye tid på å fornye oss, avslutter Wien Jensen fornøyd.

Her kan du bestille kalenderen for 2012 https://www.blindeforbundet.no/kalender

Kontaktperson: Leif Wien Jensen, tlf  92 88 76 54