Bergen Base Camp

Vestlandsk Samarbeid

Nyhet   •   des 18, 2013 11:29 CET

Vestlandets største aktivitetsleverandører har i år gått sammen for å starte pilotprosjektet VestlandsOpplevelser, et gavekort som kan brukes på de morsomste opplevelsene på Vestlandet.

- Tanken bak ideen er at vi ønsker å gjøre det enkelt for kundene, slik at de selv kan velge i et mangfold av spennende aktiviteter på en og samme plattform, foklarer Anne Gunn Rosvold, daglig leder i Bergen Base Camp og initiativtaker til prosjektet.

VestlandsOpplevelser er produktet av et samarbeid mellom ulike aktivitetsaktører på Vestlandet. Det går ut på at du kjøper et gavekort, enten på nett eller hos utvalgte leverandører, som kan brukes på aktiviteter og opplevelser hos alle leverandørene som er med i prosjektet.

Behov for utvikling

- I dag handler det om å være på nettet og vi ser det som nødvendig for oss mindre leverandører å stå sammen for at kunder lettere skal finne oss og det gode tilbudet Vestlandet har. Ikke minst mener vi at dette blir et kvalitetsstempel for kunden. Alle som er med i dette samarbeidet er dyktige aktører som leverer gode opplevelser, forteller Rosvold.

Rosvold og resten av gjengen i Bergen Base Camp var initiativtakerne til pilotprosjektet. De mener det var behov for en utvikling i denne bransjen for å vise frem alle de spennende aktivitetene du kan oppleve på Vestlandet.

Valgene er mange

Utvalget av opplevelser er stort og strekker seg fra Bergen, via Voss, Odda og til Folgefonna i Jondal. Tilbudet inkluderer aktiviteter i vann, snø, luft, fjell, til og med i trær.