KRAFT1 AS

Vi har intervjuet Thommy Stenvik, entreprenør og administrerende direktør for selskapet KRAFT1 AS

Nyhet   •   nov 01, 2016 14:00 CET

Direktøren har ordet.

Hvorfor velger så mange bedrifter akkurat dere som leverandør?

• -Jeg tror det kommer av vår åpenhet og de kvalitative produktene og tjenestene som vi tilbyr.

Hvem er KRAFT1?

• -Vi er et selskap som bare fokuserer på små og mellomstore bedrifter. Vi har ingen private kunder, og vi har ingen egen kraftproduksjon. Målet vårt er å forvalte 1 TWh på det norske kraftmarkedet. Dette gjør vi eksklusivt via forvaltningsavtaler på smb markedet.

Hvordan har dere klart å ha en så eksplosiv start?

• -Det har jeg spurt meg selv om flere ganger. Vårt konsept er å vokse rolig og organisk, men vi har fått mye gratis gjennom kundereferanser som synes vi har gjort en god jobb.

Hvor mange ansatte har KRAFT 1 i dag?

• -Vi er en ganske liten organisasjon og forsøker å holde oss på rundt 15 personer. Jeg tror at en sunn bedriftskultur, «frie tøyler» og ansatte som trives på arbeidsplassen, kommer å gjenspeile seg i kundenes tilfredshet.

Har dere opplevd noen problemer i forbindelse med etableringen i Norge?

• -Tja, vi har jo god erfaring fra de andre nordiske markedene, men vi har hatt noen utfordringer i forhold til den tekniske plattformen. På mange måter kan man si at Norge «henger litt etter». Men vi har inngått samarbeid med de beste i bransjen, både på krafthandel og systemløsninger, så barnesykdommene fant vi og løste ganske raskt. Samtidig synes vi at Norge står overfor store tekniske forandringer i fremtiden, og det skal bli spennende å se hvor alt havner. Også for de mindre aktørene og netteierne.

Hvordan skulle du beskrive KRAFT1 for de som ikke kjenner dere?

• -Jeg kan vi at vi er en ny aktør som er her for å bli, og vi skal levere service og tjenester utenom det vanlige. Helt enkelt skal en kunde være kunde for at vi er det beste alternativet.

Kontaktopplysninger:
KRAFT1 AS