Fabian Svegaard Tapia og Lisa Teige

Se «SKAM-Eva» i første trailer fra filmen «Battle»

«Battle» er regissør Katarina Launings tredje spillefilm, med manus av Maja Lunde basert på hennes egen bok. Hovedrollen spilles av Lisa Teige («SKAM») og produseres av de prisbelønte produksjonsselskapene Friland Produksjon («Hodejegerne» og «Mordene i Kongo») og Storm Films («Kaptein Sabeltann og skatten i Lama Rama»). «Battle» kommer på kino over hele landet 28. september og blir høstens store, norske ungdomsfilm.

Teaser-trailer kan lastes ned her: https://media.filmweb.no/

- Jeg ville lage en rå film med masse intensitet og et forførende univers. Å lage en slik film har vært ekstremt spennende. Rytme, svette og store følelser. Hva mer kan en regissør be om? Sier Regissør Katarina Launing.

Amalie jobber hardt for å passe inn i en verden der det gjelder å ha alt – utseende, penger og dansetalent. Men da faren går konkurs raser livet hennes sammen. På skolen prøver Amalie å late som ingenting har skjedd. Så møter hun street-danseren Mikael, som er annerledes enn alle andre hun har møtt. Dratt mellom sin nye tilværelse hos Mikael og sine gamle venners statusjag, vikler Amalie seg inn i et stadig mer omfattende nett av løgner. Hvor lenge kan Amalie holde de to verdenene fra hverandre, og tør hun til slutt å være seg selv?

I tillegg til Skams Lisa Teige i hovedrollen, finner vi den overbevisende debutanten Fabian Svegaard Tapia som street-danseren Mikael.

Tittel: Battle
Regi: Katarina Launing