StormGeo kjøper Nautisk sin virksomhet fra NHST Media Group

NHST Media Group AS har inngått en avtale om salg av Nautisk Forlag AS sin virksomhet til Stormgeo AS. Gjennomføring av transaksjonen avhenger av at visse standard avtalemessige betingelser oppfylles og overføringen av virksomheten vil finne sted i løpet av den neste måneden eller så snart som er praktisk mulig.

Nautisk har vært en del av NHST siden begynnelsen i 1896 og har i senere år investert i nye, innovative løsninger og ledet den globale, digitale transformasjonen av den maritime navigasjonsbransjen. Transaksjonen vil gjøre Nautisk til en del av en bredere tilbyder av maritime løsninger og har et sterkt strategisk rasjonale.

Finansielle detaljer rundt transaksjonen blir ikke offentliggjort.

For mer informasjon, vennligst kontakt

Andreas Emblem, Styreleder i Nautisk Forlag og konserndirektør i NHST
E-post: andreas.emblem@nhst.comTelefon: +47 932 56 068