Viderefører storslått prisutdeling under by:Larm

Pressemelding   •   jan 20, 2017 15:24 CET

Vinnerne fra 2016 samlet på scenen på Parkteatret i Oslo under fjorårets by:Larm.

Siden 2001 har interesseorganisasjonen Norske Konsertarrangører delt ut høythengende kollegapriser til dyktige arrangører i medlemsmassen. Tradisjonen tro så videreføres den storslåtte prisutdelingen som i år arrangeres på Parkteatret i Oslo fredag 3. mars, under by:Larm.

I 2016 var det Øyafestivalen og BLÅ som stakk av med prisene for henholdsvis Årets festival og Årets helårsarrangør for festival- og konsertåret 2015. Terminalen Byscene i Ålesund vant prisen for Årets nykommer, Folken i Stavanger  vant prisen for Årets konsertbilde, Rockebklubben i Porsgrunn og Eggstockfestivalen i Bergen delte prisen for Årets konsertplakat. Nominasjonsrunden for 2016 åpnet i dag og konkurransen i arrangør-Norge er i gang!

Følgende priser vil kåres på Parkteatret 3. mars:

Årets helårsarrangør 2016

Årets festival 2016
Årets konsertplakat 2016
Årets nykommer 2016
Årets konsertbilde 2016

Norske Konsertarrangører (NKA) er landets største interesse- og kompetanseorganisasjon for konsertarrangører og representerer en stadig økende medlemsmasse av over 300 festivaler, klubber, spillesteder, konsertforeninger, studentsamfunn og kulturhus.

Landets konsertarrangører er en mangfoldig gruppering av store og små, frivillige drevne organisasjoner og store kommersielle foretak. I by og bygd jobber disse hver dag for at det norske publikummet skal få oppleve musikk på sin scene eller klubb. Uansett hva slags sted som er arena, eller hvilken artist som står på scenen. Om scenen er inne eller ute, liten eller stor, ukjent eller anerkjent. Gode konsertopplevelser trenger gode arrangører og NKA arbeider hver dag for å gi norske konsertarrangører et tilbud som gjør dem i stand til å utvikle seg og være dyktige arrangører over tid, gode rammebetingelser for å drive konsertvirksomhet, samt å bidra til å øke profesjonaliteten i arrangørleddet.

NKA legger til rette for kompetansedeling og nettverksbygging i arrangørbransjen, og for å skape arenaer der arrangører kan møtes for å lære av hverandre. NKA tilbyr faglig opplæringsmateriell, kursing, veiledning og rådgivning for sine medlemmer. Som medlemsservice hjelper NKA arrangørene med juridiske tjenester, informasjonstiltak, støtte- og utvekslingsordninger, fordelaktige medlemsavtaler, samt å samle inn og spre kunnskap om konsertdrift i bred forstand.

Kommentarer (0)