Rekordmange sommerstudenter i Norconsult

I år er det rekordmange studenter som har sommerjobb i Norconsult. Hele 111 studenter fra ulike universiteter og høyskoler skal i sommer få prøve seg som rådgiver hos mange av Norconsults kontorer i Norge. Denne uken var 87 av studentene samlet i Sandvika for Sommerstudentdagen 2019.

Viktig rekrutteringskanal

For Norconsult er satsingen på sommerstudenter et bevisst valg og har blitt en viktig rekrutteringskanal for å finne nye medarbeidere.

- Vi rekrutterer godt over 100 nyutdannede master- og bachelorstudenter hvert år, og de aller fleste av disse har vært sommerstudenter hos oss i løpet av studiene, sier konserndirektør for hovedkontoret, Bård S. Hernes. Å være sommerstudent i Norconsult er en ypperlig måte å få testet ut om man ønsker seg inn i rådgiverbransjen, samtidig som vi har mulighet til å finne de beste kandidatene for oss. At vi i år har så mange flinke studenter som har lyst til å jobbe hos oss, lover positivt for fremtidig rekruttering av nye medarbeidere, avslutter Hernes.

Spennende muligheter

Anna Eikebrokk studerer bygg og miljøteknikk ved NTNU og er en av årets studenter som i sommer jobber ved bygg- og anleggsdivisjonen i Sandvika. Hun trekker frem Norconsults synlighet ved NTNU og spennende prosjekter som grunner til at hun valgte å søke sommerjobb i selskapet.

- Jeg traff Norconsult på et arrangement på Gløshaugen og fikk et veldig godt inntrykk av hvordan det var å jobbe der. Jeg er ferdig med tredje året på studiet, og i år er jeg ansatt ved avdelingen for geoteknikk. I og med at jeg har to år igjen til jeg er ferdig med master vet jeg ikke helt hva jeg ønsker å jobbe med når jeg er nyutdannet, og jeg syns derfor det er bra at jeg har mulighet til å prøve meg som rådgiver hos Norconsult i sommer. Så langt virker dette som et veldig bra sted å jobbe, og jeg liker at man har mulighet til å jobbe med så mange spennende prosjekter, sier Anna.

Sommerstudentdagen

Nylig ble Sommerstudentdagen avholdt for femte gang ved Norconsults hovedkontor i Sandvika. I år var 87 av årets studenter til stede for en dag fylt med inspirerende foredrag av blant annet konsernsjef Per Kristian Jacobsen, konserndirektørene Janicke Garmann og Bård S. Hernes samt flere dyktige medarbeidere som fortalte hvordan Norconsult jobber med digitalisering, bærekraft og samarbeid.

Studentene fikk også gode muligheter til å bli kjent med hverandre på tvers av fag og geografi med gruppeoppgaver og rebusløp i Sandvika sentrum. Dagen ble avsluttet med grillmat, mingling og premieutdeling.

• rekruttering og ansatte