Norconsult styrker seg innen bygg og eiendom

Pressemelding   •   nov 28, 2016 08:44 CET

Norconsult kjøper rådgiverselskapet DeltaTek. Fra venstre: Henning Vellene, Trond Baglo, John Kristiansen, Bård S. Hernes, Geir Baglo og Thomas Kielland. (Foto: Norconsult)

Norconsult overtar rådgiverselskapet DeltaTek og styrker sin posisjon i bygg- og eiendomsmarkedet.

DeltaTek er et veletablert rådgivermiljø med kontorer i Sandvika. Selskapet har solid fagkompetanse innen VVS-teknikk, og betydelig erfaring med prosjektgjennomføring fra små og store byggeprosjekter for byggherrer og totalentreprenører i Østlandsområdet. Norconsult er Norges ledende tverrfaglige rådgiverbedrift rettet mot samfunnsplanlegging og prosjektering.

Utvidet tjenestetilbud overfor kunder
− Med kjøpet av DeltaTek styrker vi vår posisjon og gjennomføringsevne innen bygg og eiendom i Osloregionen, der det ligger mange spennende oppgaver og venter i markedet. Vi gleder oss til å få DeltaTeks dyktige medarbeidere med på laget, og sammen tilby våre kunder og samarbeidspartnere markedets beste tverrfaglige kompetanse og kapasitet, sier Bård Hernes, konserndirektør for Norge og hovedkontor i Norconsult.

− I DeltaTek er vi svært fornøyde med å kunne slutte oss til Norconsult, som vi anser som Norges sterkeste og mest spennende fagmiljø i bransjen. Vi kjenner hverandre godt, og vi utfyller hverandre på en god måte. Når vi nå ønsker å vokse videre, var det helt naturlig å gjøre det sammen med Norconsult, sier John Kristiansen, daglig leder i DeltaTek.

Integrert del av Norconsult fra 1. desember
Både Norconsult og DeltaTek vurderer oppkjøpet som et riktig strategisk grep for å møte fremtidige markedsmessige og faglige utfordringer, for å trygge arbeidsplasser og for å skape grunnlag for videre vekst. Samtlige ansatte i DeltaTek vil fortsette i sine stillinger når selskapet fra 1. desember viderefører sin virksomhet som en integrert del av Norconsult. DeltaTek flytter inn i Norconsult sitt hovedkontor i Sandvika fra nyttår. Der opprettes det en egen avdeling som skal ha et spesielt fokus på totalentreprisemarkedet på Østlandet, med oppdrag innen kontorbygg, forretningsbygg, skoler og større boligprosjekter. Medarbeiderne vil ha tett kontakt med sine kunder i prosjekterings- og rådgiveroppdrag.

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fire verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 3 000 medarbeidere arbeider om lag 2 200 i Norge. Norconsult har 79 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika i Bærum. Norconsult Informasjonssystemer og Technogarden er heleide datterselskap av Norconsult. Selskapet er eid av egne medarbeidere.

Om DeltaTek: DeltaTek AS er et rådgivende ingeniørfirma innen VVS og klimateknikk, med små og store oppdrag for byggherrer og totalentreprenører hovedsakelig i Osloregionen. DeltaTek AS har sentral godkjenning i tiltaksklasse 3 som dekker alle aktuelle fagområder og erfarne medarbeidere håndterer de fleste områder innen VVS-teknikk.DeltaTek AS arbeider med alle typer bygg, herunder skoler, idretts- og fritidsanlegg, hotell og restauranter, sykehus, kontor- og forretningsbygg, kjøpesentre, lagerbygg, samt større boligprosjekter. DeltaTek AS ble etablert i 2004 og består av 15 ansatte.
Kontaktperson fra DeltaTek: John Kristiansen, daglig leder, mob: +47 90 05 45 85

Kommentarer (0)