Norconsult styrker seg innen signalteknikk

I januar 2016 overtar Norconsult Anacon Rådgivning AS. Norconsult styrker med det sin kompetanse innen signalteknikk for jernbane og sporvei.

– Med kjøpet av Anacon styrker vi Norconsults allerede solide posisjon innen samferdsel og elektronikk, og utvider samtidig vårt samlede tjenestespekter. Vi får tilgang til et kompetent og anerkjent fagmiljø innen signalteknikk for jernbane og sporvei, sier konsernsjef i Norconsult, Per Kristian Jacobsen.

Norconsult og Anacon Rådgivning har hatt et tett samarbeid på flere prosjekter over lengre tid, og sammenslåingen er et ønske fra begge parter.

– Vi er svært fornøyd med å bli en permanent del av det kompetente fagmiljøet i Norconsult. Det er en fordel for sluttkunden og tilfredsstillelse for oss signalingeniører at det er tett daglig kontakt mellom jernbaneteknikk og underbygning, sier Claus Feyling, daglig leder i Anacon Rådgivning.

Om Norconsult
Norconsult er Norges største og en av Nordens ledende tverrfaglige rådgiverbedrifter innen samfunnsplanlegging og prosjektering. Selskapet er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, energi, vann og avløp, industri, olje og gass, miljø, plan, samferdsel og sikkerhet. Av selskapets om lag 3 000 medarbeidere arbeider 2 000 i Norge. Norconsult har over 80 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika i Bærum. Selskapet er eid av egne medarbeidere.

Om Anacon
Anacon ble etablert i 1989 og har i løpet av kort tid utviklet seg til å bli en ledende aktør innen signalteknikk til jernbane og sporvei. Selskapet har kontorer i Sandvika. Anacon leverer konsulenttjenester innen prosjektering av signalanlegg, anskaffelse og prosjektoppfølging av elektroniske sikringsanlegg / ATC for jernbane og signalprosjektering for relebaserte signalanlegg for sporvei.

• samferdsel

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fire verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 3 000 medarbeidere arbeider om lag 2 200 i Norge. Norconsult har 79 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika i Bærum. Selskapet er eid av egne medarbeidere.