Årets småhusprosjekt 2020

Strandvegen Panorama ble tildelt prisen som Årets småhusprosjekt under Boligkonferansen 2020.

Boligkonferansen er arrangert av Boligprodusentenes forening og ble avholdt 15.oktober 2020. I kategorien Årets småhusprosjekt konkurrerte Nordbolig sitt boligprosjekt Strandvegen Panorama i Brumunddal med Hellvik Hus og Norgeshus.

- I konkurranse med de store aktørene er det ekstra stas at Nordbolig og Strandvegen Panorama stikker av med prisen, forteller den stolte konsernsjefen Oddvar Haugen og fortsetter: Denne prisen deler vi med våre ansatte og ikke minst kundene våre som har flyttet inn i Strandvegen. Beboernes valg om å følge vår Formingsveilder for feltet har medført at området fremstår helhetlig, innbydende og pent. Det gjør at vi med stolthet kan løfte fram Strandvegen Panorama som ett av våre beste boligfelt.

Vi har et ambisiøst mål om å bygge boligprosjekter og nabolag hvor beboerne skal trives med boligen og med ute- og fellesområder i lang tid. Vi forsøker å skape et godt og helhetlig bomiljø for fremtiden. Som et hjelpemiddel for å nå dette målet har vi utviklet en formingsveileder som leveres beboerne. Formingsveilederen er unik for hvert boligprosjekt og angir retningslinjer og inspirasjon for utforming av ute- og fellesarealer. Vi tror dette er en medvirkende årsak til at vi vant denne gjeve prisen avslutter Haugen.

­­­Boligfeltet består av eneboliger, eneboliger i rekke og leiligheter i lavblokk og har en fantastisk beliggenhet ved mjøskanten ca. 2 km. sør for Brumunddal by i Ringsaker kommune.

• Byggeindustri, bransjespørsmål

• nordbolig
  • brumunddal
  • årets småhusbebyggelse
  • strandvegen panorama
  • boligfelt
  • vinnere
  • ringsaker

• Hedmark

NORDBOLIG er en del av BEIAS gruppen som jobber innenfor fagområdene bolig- og eiendomsutvikling, salg, boligproduksjon og elementproduksjon for boliger.

BEIAS gruppen har som oppgave å videreutvikle selskapene i gruppen, forvalte de verdier som skapes i datterselskapene og ha eierinteresser i annen relevant virksomhet av strategisk betydning for kjernevirksomheten. I sum har konsernet ca 75 ansatte, med bolig- og eiendomsutvikling som primærområder.

Oddvar Haugen

Pressekontakt Konsernsjef/styreleder 917 81 780