BISSEL - En behagelig form for rengjøring.

I april 2018 starter SweDeltaco AB ett distribusjonssamarbeid med BISSELL International Trading Company B.V. i Sverige, Danmark og Norge.

BISSELL har siden starten av 1876 vært et varemerke spesialisert på husholdningsrengjøring og er i dag velkjent i hele verden for sine høykvalitetsprodukter. BISSELL tilbyr ett effektivt og hygienisk sortiment av rengjøringsprodukter.

NorDeltaco er en ledende distributør av IT - mobiltilbehør og SDA-produkter. Det ser ut som en glimrende mulighet for BISSELL å ta opp det skandinaviske markedet.

BISSELL er et familiedrevet selskap som har ledet hjemme hjelp - virksomheten i over fem generasjoner. Den dype forpliktelsen til å forstå forbrukernes liv og rengjøringsbehov fører til kontinuerlige undersøkelser av hjemmemiljøer og rengjøringsvaner. Dette resulterer i BISSELL sin evne til å utvikle innovative husholdningsrengjøringsløsninger som er inspirert av hverdagen.

Moderne mennesker blir mer opptatt og trenger derfor en effektiv og enkel måte å rengjøre hjemmet på. BISSELLs produkter løser rengjøringsproblemer for deg, slik at du kan nyte livet og komme tilbake til et renere hjem. Uorden som består av baby mat, rødvin, leire, sjokolade eller katt hår - BISSELL hjelper deg med å få et rent og friskt hjem.

BISSELLs produktsortiment består av ulike produkter i voksende markedssegmenter og inkluderer oppladbare og manuelle feiemaskiner, damprensere, kabelrengjørere med kabel, våt- og vaskeprodukter, tepperensere, flekk fjernere og mye mer. BISSELL produserer også et bredt spekter av tilbehør og forsyninger.

Det mest vellykkede produktet de siste to årene har vært BISSELL CrossWave Wet Cleaner, som støvsuger, renser og tørker harde gulv (og til og med tepper) samtidig.
Et unikt og ekstremt effektivt produkt som hjelper til med å lette våre travle liv.

BISSELL er også kjent over hele verden for sine gode dampprodukter, som erstatter tradisjonell gulvrengjøring. Den viktigste fordelen ved å bruke en dampbøtte sammenlignet med tradisjonell gulvrengjøring er at 99,99% av alle bakterier elimineres uten å bruke vaskemiddel

NorDeltaco forventer at BISSELL er markedsleder i Skandinavia i overskuelig fremtid.

• Data, telekom, IT

Deltaco ble grunnlagt i 1991 er en av Nordens ledende nisjedistributører innen el- og it. Virksomheten har ett meget konkurransedyktig sortiment ved hovedsaklig innkjøp i Asia, ett moderne logistikksenter i Stockholm og en bred distribusjon til mange av de nordiske forhandlere. DELTACO har vist stabil organisk vekst siden oppstarten for 27 år siden. Vi har mer enn 150 ansatte med hovedkontor i Stockholm og datterselskaper i Norge, Finland, Danmark og Litauen. Hele virksomheten er egeneid av DISTIT ABsom er notert på First North under forkortelsen DIST. For mer info se www.deltaco.no og distit.se.

Lasse Løvik

Pressekontakt Salgssjef Norge