Nordic Choice Hotels vurderer bemanningen som et resultat av Corona

På grunn av sterk reduksjon i antallet reisende og færre store arrangementer, tar Nordic Choice Hotel nå grep for å sikre jobbene på lang sikt.

Bestillingsraten har sunket med 50 prosent. Dette betyr at de enkelte hotellene nå må vurdere bemanningsbehovet fremover. Det er for tidlig å si om personalet på de ulike hotellene vil måtte permitteres, samt også hvor mange det vil være snakk om. Håpet er at den kraftige nedgangen på grunn av Corona vil bli dempet i løpet av de kommende ukene, og at effektene i andre kvartal dermed vil minske.

Basert på gjennomgangen som nå gjøres, vil det trolig kreves permittering. Vi ber om respekt for prosessen og kommer med ytterligere informasjon når gjennomgangen er fullført.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med over 200 hoteller og 17 000 medarbeidere. Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection samt 33 frittstående hoteller. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.