​Nordic Choice Hotels henter inn nye ressurser til sin digitale transformasjon

Pressemelding   •   jun 03, 2015 08:54 CEST

Andreas Bränd er ansatt som Head of Digital Content & Engagement i Nordic Choice Hotels. I sin nye stilling vil han lede selskapets satsning på Content Marketing, og ha ansvar for innhold i digitale kanaler og sosiale medier.

-Jeg gleder meg enormt til å ta fatt på nye utfordringer i Nordic Choice Hotels. Jeg har ikke jobbet i reiselivsbransjen før, men jeg tror at min erfaring innenfor online handel og teknologi vil være en styrke for Nordic Choice Hotels framtid. Det blir veldig spennende å være med på den videre utviklingen av selskapets digitale satsning, sier Andreas Bränd, ny Head of Digital Content & Engagement i Nordic Choice Hotels.

Som Head of Digital Content & Engagement vil Andreas være en viktig bidragsyter til den digitale transformasjonen Nordic Choice Hotels nå går igjennom.

Andreas har bred erfaring med E-commerce og merkevarebygging i flere europeiske selskaper. I tidligere roller har han hatt lederansvar for større grupper medarbeidere og jobbet tett med markedene i Norden. Sist kommer han fra stillingen som Zalandos Country Manager for E-commerce i Sverige.

-Vi er utrolig fornøyde med å få Andreas med på laget. Vi har lett lenge og grundig etter noen som kan fylle posisjonen, og i Andreas har vi fått en perfekt leder for Digital Content & Engagement. Han har oppdatert erfaring i et fag som endrer seg fra dag til dag. Det er gull verdt, sier Bjørn Arild Wisth, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Andreas tiltrer i sin nye stilling 1. juni.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 179 hoteller og 12 500 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Kommentarer (0)

Kommentar