Stjernekokk åpner restaurant på bryggekanten i Arendal

Pressemelding  •  11-09-2013 14:09 CEST

Marcus Samuelsson har laget mat til Barack Obama. Fredag 13. september åpner mesterkokken sitt nye restaurantkonsept Kitchen & Table på Clarion Hotel Tyholmen.

Vi gleder oss til å servere Arendals befolkning smaker fra Manhattan kombinert med lokale råvarer fra regionen, sier Alexander Grieg, direktør ved Clarion Hotel Tyholmen.

Svenske Marcus Samuelsson, basert i New York, innfører nå Manhattans internasjonale smaker og kjøkken i Skandinavia. I samarbeid med Clarion Hotels åpner han restaurantkonseptet på alle hotell i Norge og Sverige. Nå står Arendal for tur.

- Manhattan er som et matmekka. Her finner du smaker fra hele verden. Med Kitchen & Table har jeg lyst til å bringe denne smaksregnbuen til Norge og Sverige. I tillegg så kommer alle restaurantene til å få signaturretter med utgangspunkt i lokale råvarer, så hver by vil få sin egen unike Kitchen & Table meny. Gjestene vil oppleve en fantastisk smakblanding mellom NY og Norge, sier Marcus Samuelsson.

Med konsept, fun dining, skal Samuelsson vise det norske publikum at god mat ikke trenger å være stivt. Fun dining handler om gode smaker i en avslappet atmosfære, omringet av kjente og ukjente glade mennesker med toppservice.

Vi har lenge ønsket å jobbe med Marcus på flere av våre hoteller. Når konseptet med Kitchen & Table kom på bordet, var vi ikke i tvil. God mat, i hyggelige omgivelser til hverdag og fest.Restauranten vil være et fantastisk tilskudd i byen, sier Petter A. Stordalen, eier og styreformann i Nordic Choice Hotels.

Kitchen & Table Arendal åpner fredag 13.september.

For mer informasjon: Alexander Grieg, Direktør ved Clarion Hotel Tyholmen. Telefon: 934 636 22.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 172 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 15 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom