Klar for lansering: Dagfinn Eilertsen med nye Toyota C-HR som lanseres i Narvik denne uken. Foto: Nordvik AS.

Oppgradert Toyota C-HR er klar for veiene i Narvik

Bestselgeren Toyota C-HR har med sitt iøynefallende design blitt lagt merke til i Narvik. Nå kommer en oppgradert modell med blant annet bedre kjøreegenskaper, enda mer raffinert eksteriør og interiør, samt lave utslipp.

- Dette er en bil som skiller seg ut på veiene – både blant Toyota-biler og for øvrig i segmentet av crossover-SUVer. Kanskje nettopp derfor har den blitt populær blant bilkjøpere i Narvik og vi forventer god interesse for den oppgraderte modellen, sier Dagfinn Eilertsen fra Nordvik Narvik.

Det første året Toyota C-HR var i salg tok modellen en markedsandel på ti prosent i cross-segmentet med 120.000 enheter solgt på tvers av Europa, hvorav åtte av ti av disse var hybrider. Suksessen har fortsatt, og i dag kjører mer enn 400.000 europeere en Toyota C-HR. I Norge har bilen vært den mest solgte modellen i sin klasse helt siden lanseringen i 2017.

- Det er ikke rart den er blitt populær. Bilen er fantastisk å kjøre og den nye modellen blir enda bedre. Blant annet er støtdempingen forbedret, noe som gir en enda mer solid og komfortabel følelse på krevende underlag, samt mer effektiv demping av støy fra motor og veibane. Med andre ord er den perfekt for norske forhold, sier Dagfinn.

Den nye modellen får bedre kjøreegenskaper, et mer raffinert eksteriør og interiør og et oppgradert HMI (menneske-maskin-brukergrensesnitt) med det siste innen multimediateknologi. Systemet får full integrasjon mot smarttelefoner gjennom 'Apple Carplay'* og 'Android Auto'.

2020-utgaven av C-HR kommer med to ulike hybriddrivverk når et nytt og kraftigere 2.0-liters hybridsystem nå tilbys. 1.8-liters systemet med 122 hestekrefter oppgraderes med et litium-ion-batteri og har et CO2-utslipp på bare 109 g/km etter den nye, strengere WLTP-målemetoden. Det helt nye hybridsystemet har en kraftig 2.0-liters Hybrid Dynamic Force-drivlinje. Samlet yter den 184 hestekrefter med et CO2-utslipp på kun 118 g/km.

- Toyota startet en grønn revolusjon i industrien da vi lanserte den første hybridbilen for over 20 år siden. Med våre modeller har vi hele veien dyttet grensene, og C-HR hadde de laveste utslippene i klassen da bilen kom på markedet. Med den oppgraderte modellen viser vi hvordan Toyota kontinuerlig utvikler hybridteknologien til å bli mer energieffektiv, sier Dagfinn.

For mer informasjon:

Dagfinn Eilertsen, Bilselger, Nordvik Narvik tlf. 902 57 181

Bakgrunn:

• Nye C-HR er tro mot den visuelle identiteten som ble etablert med originalen. De coupe-lignende linjene sørger for en styling som skiller seg ut, både innad i Toyota-familien og i C-SUV-segmentet. Mindre endringer foran og bak på bilen gir den et forfinet, raffinert og dynamisk ytre, mens front- og baklyktene er utstyrt med det siste innen LED-teknologi.
  • C-HR blir utstyrt med 2019-utgaven av Toyotas multimediasystem, som kommer med full smarttelefonintegrasjon gjennom 'Apple CarPlay'* og 'Android Auto'. Systemet tilrettelegger også for online oppdateringer av navigasjonen**. Toyota selger bilen med et treårs abonnement på oppdateringer inkludert, og oppdateringene gjøres tilgjengelig hver sjette måned.
  • Det nye hybridsystemet har en kraftig 2.0-liters Hybrid Dynamic Force-drivlinje. Samlet yter den 184 hestekrefter med et CO2-utslipp på kun 118 g/km (WLTP). Systemet kombinerer høy effektivitet med en signifikant økning i krefter og en enda mer komfortabel og stillegående, men også mer dynamisk kjøreopplevelse.
  • Nye Toyota C-HR er utstyrt med et kommunikasjonssystem som lar kjøperne benytte MyT appens tilkoblede tjenester. I anledning C-HR-lanseringen slippes en ny tjeneste i appen: Hybrid Coaching. Dette vil ytterligere forsterke Toyotas hybridlederskap gjennom personifiserte coaching som bistår sjåføren med å øke andelen EV-kjøring og forsterke fordelene med hybridkjøring i hverdagen.
  • Toyotas europeiske utviklings- og forskningsavdeling har stått i spissen for utviklingen av 2020-utgaven av Toyota C-HR, og den er utviklet spesifikt for det europeiske markedet. Nye C-HR bygges ved Toyotas Motors fabrikk i Tyrkia.

Prisliste

Motor Grad Pris
1.8 HV Active kr 335 300,-
1.8 HV Lounge Tech kr 379 400,-
1.8 HV Lounge Tech Bitone&Alcantara kr 389 300,-
2.0HV Lounge Tech Bitone&Alcantara kr 424 300,-
1.8HV Lounge Tech Bitone&Alcantara&JBL kr 397 800,-
2.0HV Lounge Tech Bitone&Alcantara&JBL kr 432 800,-
1.8HV Supreme Tech kr 384 800,-
2.0HV Supreme Tech kr 422 900,-
2.0HV Orange kr 422 900,-
1.2T AWD Active kr 433 400,-

Veiledende priser inkl. frakt og levering på Nordvik sine avdelinger i Trøndelag, Nordland og Troms.

Nye C-HR lanseres i Norge i januar 2020.

* Apple CarPlay er et varemerke under Apple Inc.

** Kun biler utstyrt med navigasjon.

I Nordvik Gruppen inngår selskapene Nordvik AS, Nordvik Mobility AS, Nordvik Eiendom AS og M Nordvik AS.