Erna, er du neste?

- Nå forventer vi at også statsministeren og finansministeren skal se filmen, sier Bente Slettebø, medlem i infoutvalget i Rogaland Bondelag, og en av initiativtakerne til filmen.

Også leder i Norges Bondelag, Nils T. Bjørke, håper regjeringen nå ser filmen.

- Jeg håper de ser hvilket engasjement det er der ute. Bønder har virkelig et brennende ønske om å fortsatt lage mat, sier Bjørke.

Bjørke tror suksessen skyldes at folk flest er blitt mer opptatt av landbruk og hvor maten kommer fra.

- De vil ha norsk matproduksjon, enkelt og greit.

Rekord

- Over 100 000 visninger og enda flere visninger i andre medier er er veldig høye tall. Få norske filmer har fått så mange visninger i sosiale medier, sier ansvarlig for sosiale medier i mediebyrået Mediacom, Tord Sollie. Han mener en video uten kommersielle krefter bak seg, ofte når 1000- 2000 visninger.

Sollie var allerede imponert over hvor mange visninger den hadde lørdag da den passerte 40 000.

- Men dette er noe som rører ved folk. Her kan man både le med, men også gråte med. Den er morsom og emosjonell, sier Sollie.

I følge statistikken til You Tube, toppet filmen listen over raskest voksende og mest populære filmer i Norge i helgen.

Overveldende
Reaksjonene lokalt har vært veldig overveldende.

- Jeg føler at næringa er stolte av det som skjer. De kjenner seg igjen i filmen. Utrolig godt å få noe positivt ut, sier Bente Slettebø.

Har du fortsatt ikke sett den?  Se den her!

Bøndene leverer sitt krav til staten 25. april. Staten er forventet og legge frem sitt tilbud den 7. mai.

Fakta om filmen:

Budsjett: 18 000 kr