Curling EM til Lillehammer i november

Europamesterskapet i curling skal å år arrangeres på Lillehammer. Dette skjer mellom 21. og 28. november. Curling EM er ett av de aller største arrangementene under det det internasjonale curlingforbundet, totalt deltar 46 lag fra 26 nasjoner fordelt på A og B gruppen. Det blir fjerde gang Norge blir vertskap for EM, og andre gang det holdes på Lillehammer. Sist det vart i byen var for 30 år siden i 1990. EM ble sist arrangert i Norge i 2013 i Stavanger.

Mesterskapet på Lillehammer skal foregå i to anlegg, begge i Olympiaparken. A gruppen som spiller om Europamestertitlene skal spilles i Håkonshall, og B gruppen som spiller om opprykk og en plass i World Challange (VM kvalik) skal spilles i Ungdomshallen kun et steinkast unna. Norge har plass for herrene i A gruppen mens damene har plass i B. Hvilke spillere som skal representere Norge i mesterskapet vil bli avgjort i høst.

Lillehammer curlingklubb har jobbet lenge med og for dette prosjektet og har følgende kommentar:

Lillehammer Curlingklubb er utrolig stolte over å få lov til å arrangere curling-EM 2020. Med Covid-19 hengende over Europa skjer forberedelsene under stor usikkerhet, men vi er optimister og tror det skal bli et flott arrangement i november.

Dersom dere ønsker kommentarer eller intervju fra noen i organisasjonskomiteen, kan dere ta kontakt med meg eller direkte til:

Styreleder i Lillehammer Curlingklubb Jostein Buraas, tlf. 415 43 131

Leder av organisasjonskomiteen Eirik Haagensen, tlf. 917 69 937

Kommunikasjonsansvarlig Curling-EM Karianne Sviggum tlf. 901 600 95

Sportssjef for EM er Pål Trulsen, Norges Curlingforbund. Ta kontakt med Karianne hvis dere ønsker videreformidlet kontakt.

Følg med på www.ecc2020.no for mer oppdatert informasjon og ta kontakt ved spørsmål.

• em
  • curling