Finnesand og Staune-Mittet topp 14 under VM Tempo

Fredrik Finnesand og Johannes Staune-Mittet endre på en 14 og 11 plass under dagens VM Tempo

Det var i dag duket for VM tempo for K Junior. Guttene skulle kjøre to runde inne i den tekniske løypen inne i Harrogate. Runden var på 13,7 km og var svært teknisk. Det skulle sykles totalt 27,6 km. Det var svært vått på veiene fra morgenen av, men solen tittet frem og veibanen tørket opp da de første rytterne i M Junior startet. Norge hadde to ryttere på start, Fredrik Finnesand fra Stavanger SK og Johannes Staune-Mittet fra Lillehammer CK. Finnesand startet først av de norske rytterne og satte en god fart ut fra start. Ved passering av første runde lå Finnesand på en fin 4 plass, men ut på siste runde begynte Finnesand å merke kjøret. Han klarte å holde trykket helt i mål og kom inn på en foreløpig 3 plass. Neste startende var regjerende norgesmester på tempo, Johannes Staune-Mittet. Han kjørte godt og jevnt i den harde løypen i Harrogate og så ut til å gjøre en svært bra tempo. Staune-Mittet kom i mål 1,14 bak vinneren og tok dermed en flott 11 plass. Finnesand kom i mål 1,29 bak vinneren og tok en flott 14 plass.

Seieren gikk til Tiberi fra Italia foran Leijnse som tok sølv og Brenner som tok bronse.

-Jeg er godt fornøyd med tempoen min i dag, jeg fikk jobbet godt og er bare noen få sekunder unna, topp 10, sier Staune-Mittet.

-Jeg tror jeg gjorde årets beste tempo i dag, selv om det ikke ble noen toppresultat er jeg fornøyd med tempoen, sier Finnesand

Link til resultatliste

Cato Karbøl