Leivsson og Ager-Wick vinner Norgesmesterskapet i Utfor !

Nyhet   •   jun 29, 2014 17:04 CEST

Isak Leivsson, Anita Ager-Wick, Grund Kvålseth, Espen Johnsen og Silje Katarina Holmsen er våre ferske Norgesmestre. Det var i en rekordrask løype , og under like forhold at disse stakk av med den gjeveste trøyen. Rye SK leverte et fantastisk NM i Drammen skisenter, hvor alle er hjertlig velkommne  og i en uke fylt av mesterskap var det mange lovord fra forbundets representanter.

Eddy Storsæter Knudsen fra Norges Cycleforbund er meget fornøyd med dagens ritt og utviklingen i spesielt junior klassen. «Pallen i seniorklassene var som forventet, og vi er veldig fornøyde med utviklingen i juniorklassen, det er duket for en spennende fremtid i Norsk utforsykling»

Isak Leivsson raskest!

Med under 2 sekunder ned til sølv ble det et spennende oppgjør , hvor Zakarias Blom Johansen måtte bite i det sure eplet, Leivsson stakk av med gull. På en god bronsjeplass, nøyaktig sekundet bak sølv, kom den lokale helten Lars Vatnebryn Sandviken. Disse tre var i en egen klasse og dette ble feiret under dagens sermoni.

Ager-Wick overlegen.

Anita Ager-Wick tok gull med 10 sekunder på Marianne Ruud og 16 sekunder på Alice Grindheim, som trakk det lengste strået i sekundstriden med Helene Thon Moland. Drammen CK stakk med andre ord av med både gull og bronsje i denne klassen ! Full klaff for de lokale.

Grunde Kvålseth, Drammen CK

Det var duket for enda en hjemmehelt i juniorklassen hvor Grunde Kvålseth vant med under 4 tiendeler på Per Henrik Opsal Thorp! På bronsjeplass finner vi Adrian Aakre fra Hafjell Freeride. Det var i denne klassen vi så de jevneste oppgjørene og de mest spennende fightene. Det ser lyst ut for utforgrenen.

Veteran eller elite ?

I veteran klassen stilte det en god gjeng ryttere og nivået her høyt! Espen Johnsen vant klassen med tiden 2:28, en tid som hadde holdt til en 5 plass i eliteklassen. På plassene bak fulgte Bård Stærkeby Pettersen og Øyvind Nøkleby Østvedt. I Kvinner Veteran stilte den lokale helten Silje Katarina Holmsen opp og kan dermed titulere seg Norgesmester.

Komplett resultatliste kan sees HER : https://rittresultater.no/sb_tidm/373

Norgesmensterskapet 2014 resultater :

Menn senior

Isak Leivsson, Sandnes Sykleklubb – 2:21