NM Maraton til Rjukan i 2015

Styret i Norges Cykleforbund har tildelt Tinn IL sykkel Norgesmesterskapet i Terreng Maraton 2015. Mesterskapet vil bli arrangert i forbindelse med Helterittet. Det vil bli arrangert NorgesCupritt i tilsvarende løype i 2014, og dette vil fungere som et prøve-NM.

- Vi hadde flere kvalifiserte søkere til NM  i 2015, men Helterittet har utmerket seg på en spesielt
positiv måte. Løypen blir tøff med mange høydemeter. I tillegg vil arrangøren legge inn flere kilometer med høyfjellssti for å sikre tekniske utfordringer for rytterne. Med den entusiasmen som vises i Tinn IL føler jeg meg trygg på at mesterskapet vil bli gjennomført på en god måte, sier Per Erik R. Mæhlum, arrangementsansvarlig i Norges Cykleforbund.

- TelemarkHelten,  HelteRittet og Tinn IL sykkel er veldig glad for tildelingen av NM maraton på Rjukan i 2015. Vi skal gjøre vårt beste for at dette skal bli et sportslig arrangement av høy kvalitet. Vi vil også arbeide for å utvikle og stimulere barne- og ungdomsidretten under arrangementet. Dette er
en god vitamininnsprøytning for hele organisasjonen i TelemarkHelten og for alle våre frivillige. Vi ser fram til et unikt NM arrangement, der store deler av løypa vil gå langs randen av og på Hardangervidda, sier Per Lykke, styreleder i TelemarksHelten.

• terrengsykling