Suveren seier til Bøe Jacobsen

Sebastian Fini Carstensen sikret seg sin andre seier for helgen. Han vant i suveren stil foran Emil Lindgren og Klaus Nielsen. Fini Carstensen var like suveren som i gårsdagens ritt og ledet fra start til mål. Beste norske ble Erik Hægstad på en sjette plass. På plassen bak kom NorgesCup leder Audun Hanssen Øverbye, med det sikret han seg også trøyene til odel og eie, før siste runde i NorgesCupen. Ingen har nå mulighet til å ta han igjen.

I kvinnenes ritt ledet NorgesCup leder Ingrid Sofie Bøe Jacobsen fra start til mål. Hun syklet inn til suveren seier foran Nora Kanerva fra Finland. Leder i U-23 klassen, Marit Sveen sikret bronsen.

Pall M Senior

1. Sebastian Fini Carstensen Danish National Team 01:25:15

2. Emil Lindgren Kargo Pro MTB Team +00:00:50

3. Klaus Nielsen Giant Dealer Team +00:01:26

Pall K Senior

1.Ingrid Sofie Bøe Jacobsen Halden CK 01:29:28

2. Noora Kanerva Korson Kaiku +00:01:28

3. Marit Sveen Team Lillehammer +00:03:28

I klassen M-junior sikret Petter Fagerhaug seg nok en seier, foran Eirik Pettersen og Martin Emil Siggerud. Sigurd Salberg Pedersen beholdt trøyen med minst mulig margin. Da han tråkket inn til fjerde plass. Det ligger an til en voldsom fight i siste NorgesCup ritt, da det skiller under 100 poeng mellom de tre øverste.

K-Junior ble det en fight mellom Sigrid Andre Fløgstad og Anna Stray Rongve, der lederen Rongve måtte se seg slått av Fløgstad.

Pall M Junior

1. Petter Fagerhaug Team Lillehammer 00:58:11