TransØsterdalen etappe 1: Seier til Reiten og Evensen-Lie

Nyhet   •   jun 28, 2019 16:56 CEST

Det ble seier til Anne Helene Reiten og Eskil Evensen-Lie i den første etappen av TransØsterdalen.

Det var et sterkt startfelt bestående av ca 300 ryttere som la ut på første av totalt tre etapper i årets utgave av TransØsterdalen. Det var en nokså kupert etappe på ca 55 kilometer, hvor rytterne kjempet hardt om å få det beste utgangspunktet i dette etapperittet.

I Kvinner elite var det Anna Helen Reiten (Trollheimen SK / Team Milslukern / Team Milslukern) som var dagens sterkeste rytter. NorgesCup-leder Sunniva Dring (Sagene IF Sykkel / Team Milslukern) måtte dermed se seg slått av venninnen sin, men endte selv opp på en sterk andreplass. Turid Hagelia Korshavn (Gjerstad IL Sykkelgruppe) kom på tredjeplass.

- Jeg følte meg ikke så pigg i den første bakken, men jeg hadde et håp om at det skulle løsne etterhvert. Mot midten av rittet var føltes beina mye bedre, og jeg bare kjørte på helt inn til mål. Det var veldig gøy, sa Reiten.

I menn elite var ingen sterkere enn Eskil Evensen-Lie (Kloppa Off Road Klubb), som dermed stakk av med seieren. På andreplass kom Fredrik Haraldseth (Bærum OCK / Hard Rocx Swix), ca 20 sekunder bak Evensen-Lie. Like etter kom Audun Øverbye Hansen (Romeriksåsen SK / Birk Sport Racing) i mål til en sterk tredjeplass.

- Jeg følte meg sterk i dag, og selv om jeg kjørte feil underveis og måtte snu, så klarte jeg å etablere meg i front. Da det gjenstod omtrent 8 kilometer rykket jeg i fra, og det holdt helt inn, sa Evensen-Lie etter målgang.

Komplette resultater

Kommentarer (0)