Endringer i sponsoravtale mellom Uno-X og Norges Cykleforbund (NCF)

Norges Cykleforbund og Uno-X har sammen blitt enige at det omdiskuterte punktet (2.3), som omhandler Uno-X sine plasser i Nations' Cup, i sin helhet blir fjernet fra avtalen som ble signert 23.06.2018. Denne endringen gjør NCFs uavhengighet uomtvistelig, og vi håper at endringen vil løfte fokuset bort fra avtalen over på det sportslige.

«Uno-X ønsker ikke at NCF, som er inne i en krevende periode, skal bruke tid på å forsvare et kontroversielt avtalepunkt. Kravet til antall ryttere fra Uno-X tas derfor ut, mens drift av Nations' Cup U23 og økonomisk godtgjørelse opprettholdes på uforandrede vilkår», sier Jens Haugland i Uno-X.

I likhet med den gamle avtalen, ønsker partene full åpenhet. Derfor velger vi å gi tilgang på avtalen (uten informasjon om økonomiske betingelser) til de som måtte ønske, ved å henvende seg til NCF v/Generalsekretær.

NCF har hele tiden vært tydelige på at denne avtalen er svært viktig for utviklingen av de norske U23 rytterne. Uno-X sitt bidrag vil være avgjørende for å gi vår U23 satsing et svært godt økonomisk fundament, som kan utvikle fremtidens eliteryttere.

Vi ser nå frem til rittet Gent-Wevelgem/Kattekoers-Iper somgår av stabelen søndag 31. mars. Dette blir det norske U23 landslagets første ritt for sesongen. Rittet går over 178,3 km og inkluderer noen av de klassiske stigningene som Baneberg, Kemmelberg og Monteberg.

• norges cykleforbund