Uoffisielt NM i Fatbike til Lygna

Hadeland CK er tildelt uoffisielt NM i Fatbike på sitt arrangement 25. februar 2017.

Dette blir de tredje året på rad at uoffisielt NM i Fatbike arrangeres på Lygna.

- Fra vi satte igang prosessen rundt det å arrangere et fatbike ritt, til der vi står i dag har det skjedd utrolig mye positivt innen fatbike miljøet, sier rittleder Tomas Sunde.

- Kvalitet og sikkerhet viktig

- Konkurransene innen fatbike i Norge gir et utrolig mangfold og muligheter. Vi i Lygna Fatbike har satset på å arrangere inne på en skistadion, og mener vi har funnet en modell som fungerer. Hvert år setter vi oss nye mål, der kvalitet og sikkerhet er viktig. Denne vinterens arrangement er ingen unntak, sier Sunde.

- Norges Cykleforbund synes det er flott at norske syklister har et alternativt konkurransetilbud som dette på vinterstid. Vi håper på enda flere ritt i terminlisten slik at utøvere som ønsker å konkurrere på fatbike får et enda bedre tilbud, sier arrangementsansvarlig Per Erik R. Mæhlum i Norges Cykleforbund.

Raskere enn Northug?

Årets arrangement vil foregå 3 helger etter NM på ski. Det betyr at rittet vil bli arrangert på samme sløyfe som Petter Nortug går på ski.

- Det skal bli spennende å se hvem som oppnår best rundetid til slutt, avslutter rittlederen og ønsker samtidig alle velkommen til sykkelfesten i Februar.

Fatbike ritt arrangeres som en terrengsykkel konkurranse, og det uoffisielle norske mesterskapet vil arrangeres i henhold til vårt tekniske reglement for MTB. Fatbike har kommet for fullt på det norske markedet de siste par årene. Vi har siden 2014 hatt flere Fatbike-ritt i vår nasjonale terminliste.

• terrengsykling