Alt klart for tidenes karate NM 17. mars i Drammen

Det er duket for fart og spenning når Norges Kampsportforbund arrangerer karate-NM for flere ulike karate disipliner lørdag 17.mars i St. Halvardhallen i Drammen. Det er påmeldt hele 280 utøvere fra 54 klubber til mesterskapet.

Det vil bli norgesmesterskap i semikontakt og fullkontakt karate innenfor godkjente regelverk, herunder WKF, fullkontakt og shobu ippon.

For første gang i Norges Kampsportforbund sin historie skal det deles ut 2 kongepokaler som skal gå til stevnet beste utøver uansett hvilket regelverk man konkurrer etter under karate NM. Tidligere gikk kongepokalene i karate kun til de som konkurrerte etter regelverket til WKF karate.

WKF karate er den offisielle konkurranseformen som er anerkjent av IOC, mens fullkontakt og Shobu ippon er supplerende disipliner med egne konkurranseregler. Norges Kampsportforbund har mange tusen medlemmer som trener og konkurrerer fullkontakt og shobu ippon i en eller annen form. Kampsportforbundet har samlet alle, og tilrettelegger nå for et felles Norgesmesterskap for alle disiplinene. Norges Kampsportforbud er arrangør, mens Nippon Karate klubb i Drammen er teknisk arrangør.

Media
Alt ligger til rette for at det vil bli mye action og mange spennende dueller. For det første er det knyttet stor spenning i forbindelse med hvem som kommer til å vinne kongepokalene. I fjor vant Gitte Brunstad og Stian Bagroen begge fra Mizuchi karateklubb kongepokalen.  For det andre vil uttak til nordisk mesterskap, som arrangeres i Sverige i april, bli gjort etter NM.

Finaleshowet starter klokken 18:00

Kontaktperson Norges Kampsportforbund Dag Jacobsen mobil 922 55 988

• karate
  • Norges Kampsportforbundet

Norges Kampsportforbund (NKF) er med sine 35.000 aktive det niende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.