Vinnerne i 1. divisjon skolekorps f.v. Framnes musikkorps, Bø og Gvarv skolekorps og Skiens skolemusikk.

Skiens skolemusikk gikk helt til topps i 1. divisjon for skolekorps!

Det var en flott dag på Hjertnesfestivalen 2019. Skiens skolemusikk gikk helt til topps i 1. divisjon for skolekorps, tett fulgt av Bø skulemusikk på 2. plass. Møvig og Sjøstrand skolemusikk gikk til topps i 2. divisjon for skolekorps, mens Gjerpen skolekorps fra Skien toppet 3. divisjon.

Randesund skolemusikk aspirant- og juniorkorps kom på 1. plass i klassen for aspirant- og juniorkorps.

I voksenkorps-klassene var det Sande musikkorps som toppet 1. divisjon, mens Telefylkets musikkorps tok seieren i 2. divisjon for voksenkorps. Flere av korpsene gjorde også flotte prestasjoner med de yngste musikantene i klassen for aspirant- og juniorkorps. Ekstra gledelig var det at Skolemusikken i Siljan deltok i klassen for de yngste. Korpset startet opp høsten 2017 etter 4 år uten korps i Siljan, og de kunne dra hjem fra Hjertnesfestivalen med prisen "Beste dynamikk".

Det var hele 54 korps med på Hjertnesfestivalen i år, og 1500 musikanter i sving hele dagen. Det var mye fin musikk å høre, og for mange korps er en slik konkurranse en viktig del av læringen. Alle korps får med seg utfyllende konstruktive tilbakemeldinger fra dommerne, som kan brukes til inspirasjon for videre arbeid. Festivalen gikk av stabelen søndag 31. mars i Hjertnes kulturhus og på Park hotell.

For fullstendig resultatliste: https://musikkorps.no/resultater-hjertnesfestivalen-2019/