Sikkerhetsdagen 2018

Nyhet   •   mar 06, 2018 09:33 CET

Fylt opp til randen da Norsk Bergindustris første sikkerhetsdag ble arrangert.

Henrik Bager, Norsk Bergindustris styreleder og daglig leder i Franzefoss Pukk åpnet Sikkerhetsdagen med en sterk oppfordring til alle i alle ledd om å bry seg - tørr å korriger dine kollegaer! Lederen er rollefigur - synlig ledelse med tydelig budskap er viktig i enhver bedrift, mente Bager.

Oddveig Haugo Altern, leder av HMS-komiteen og til daglig bedriftssykepleier/Verneingeniør i Veidekke Industri, loset oss kyndig gjennom dagen med meget bra innlegg fra bl.a. Arbeidstilsynet, Stami og Elkem Carbo for å nevne noen. De som gjorde sterkes inntrykk på forsamlingen var nok likevel Tore Ramlo fra Ramlo Sandtak og Rolf Nilsen fra Lundhs for fortalte åpent og ærlig om sine erfaring når verst tenkelig skjedde med dem - dødsulykke i egen bedrift.

Vi takker HMS-komiteen, alle aktører og alle engasjerte deltakere som gjorde dette til en lærerik dag. Og beklager til dere som ikke fikk plass, vi lover å leie større lokale neste gang!

Kommentarer (0)

Kommentar