Vinner-uke hos Norsk Rikstoto

I anledning Elitloppet har det svenske spillselskapet ATG valgt å øke tilbakebetalingsprosenten i Vinner-spillet fra 80 til 85 prosent i perioden 25. til og med 31. mai. Norsk Rikstoto følger opp, og gir samme tilbud til norske spillere i alle totalisatorløp det arrangeres Vinner-spill i, denne uken.

Når tilbakebetalings-prosenten i Vinner-spillet økes fra 80 til 85 prosent, betyr det i praksis at oddsen i løpet øker med cirka seks prosent. Som et eksempel ville fjorårets Elitloppsvinner, Timoko, ha gitt 3,12 i odds, i stedet for 2,94.

– Vi håper å få en oppsving i Vinner-spillet, som varer. Samtidig er det en oppfølging av tiltaket vi gjennomførte tidligere i år, da vi puttet 20 000 kroner ekstra i vinnerspillet i to løp; onsdag og lørdag, i to uker. Det er også en generell test på økt gevinstandel, forklarer produktsjef Øivind Werner Johannessen hos Norsk Rikstoto.

Om Vinner-uken

• Elitloppsuken er Sverige største travfest, med stor norsk deltagelse, både sportslig og publikumsmessig. Selve Elitloppet kjøres søndag 31. mai.
  • Gevinstandelen i Vinner-spillet økes fra 80 til 85 prosent for alle totalisatorløp Norsk Rikstoto tilbyr spill til, både nasjonale og internasjonale, i perioden fra 25. til og med 31. mai
  • Økningen i gevinstandel gjelder kun for Vinner-spillet. Alle andre spillformer har uendret tilbakebetalingsprosent.

Bildene
Support Justice og B.B.S. Sugarlight er norske håp i årets Elitlopp.