Mere enn bare fotball på Norway Cup - E-sport klar for Ekebergsletta

Mere enn bare fotball på Norway Cup

E-sport klar for Ekebergsletta

E-sport spill blir nå en del av Norway Cup og deltagere kan, i tillegg til å kjempe på fotballbanen, teste gaming på Ekebergesletta under årets turnering.

Norway Cup har inngått en avtale med Gamer.no, Norges største spillside og arrangør av Telenorligaen. De har med seg spillene Overwatch, FIFA 17 og Rocket League til Ekebergsletta og ønsker at flest mulig skal få teste dem.

• -Norway Cup er mere enn bare fotball og vi ønsker å gi våre deltagere mange ulike aktiviteter under Norway Cup. Vi tror dette vil bli et morsomt tillegg til det som skjer på sletta og et underholdende tilbud til både de som spiller selv og publikum, sier Generalsekretær i Norway Cup, Tony Isaksen.

Han fortsetter:

• -Vi ser frem til å samarbeide med E-sport. Dette er en unik mulighet for oss til å nå ut til enda flere, knytte bånd mellom idretts Norge - og gamermiljøet og bringe positive og sunne idrettsverdier til gaming miljøet.

E-sport er en svært populær fritidsaktivitet for unge. Det er sosialt, samtidig som de lærer seg konsentrasjon og taktikk.

• -Vi gleder oss masse til å være en del av Norway Cup. Det er fantastisk å kunne samarbeide med dem om å gi unge muligheten til å prøve, bli kjent med og forstå e-sport, sier Erling Rostvåg, Liga- og turneringsansvarlig i Gamer.no.

Salgssjef i TU Media AS, Claes Halvorsen, gleder seg også til dette og legger ikke skjul på at dette er en unik mulighet for å nå ut til idretts Norge:

• -Norway Cup har en unik kompetanse og kontakt med sportsmiljøet. På Norway Cup deltar både de unge og familiene, og sammen kan vi øke forståelsen for e-sport, bygge gode holdninger og nå ut til mange flere.

Overwatch

Overwatch er et relativt nytt og svært populært konkurransespill blant unge. Dette vil i hovedsak rettes mot eldre deltagere.

FIFA 17

Fotballspillet har i flere år vært det mest solgte og spilte spillet i Norge.

Rocket League

Rocket League er et ballspill med bil som har blitt utrolig godt mottatt siden det ble lansert. I Norge har det blitt bygd opp et stort og positivt miljø rundt spillet.

Norway Cup

Hilde Østerkløft

Kommunikasjonsrådgiver

Email: hilde@bsknc.no

Kontakt Gamer.no

Erling Rostvåg

Liga- og turneringsansvarlig

Email: erling@gamer.no

• Sport

Bækkelagets Sportsklub (BSK) er et idrettslag fra Bekkelaget i Oslo. Klubben startet i 1909 og har rundt 2800 medlemmer. Vår rolle i lokalsamfunnet er å aktivisere mennesker fra barndom til alderdom. BSK har et bredt tilbud av idretter til utøvere i alle aldre, og vi har grupper innen fotball, friidrett, håndball, innebandy, orientering og ski, samt en aktivitetsskole. I tillegg til breddeidretten har BSK eliteutøvere innenfor en rekke idretter, og vi har Oslos eneste herrelag i eliteserien i håndball - Grundigligaen. BSK er blant annet kjent for å arrangere verdens største fotballturnering, Norway Cup.

Norway Cup er verdens største fotballturnering for barn og ungdom 6 – 19 år og har vært avholdt årlig i Oslo siden 1972. Det kommer deltagere fra hele verden og siden starten i 1972 har 1 033 300 deltagere og 53.049 lag deltatt på Norway Cup. I 2016 år var det deltakerrekord med til sammen 2,200 påmeldte lag. Norway Cup finner sted på Ekebergsletta i uke 31 hvert år.

Bækkelaget: http://www.bekkelagets.no/, Norway Cup: http://www.norwaycup.no/

Hilde Østerkløft