Norwegian Cruise Line hedret igjen som "World's Leading Large Ship Cruise Line" av World Travel Awards

Press Release   •   Dec 14, 2015 17:47 CET

Norwegian er kåret til "World's Leading Large Ship Cruise Line" for fjerde år på rad samt hedret for "World's Leading Cruise Line Website"

Wiesbaden, Tyskland – 14. desember 2015 – Norwegian Cruise Line har igjen blitt kåret til "World's Leading Large Ship Cruise Line" av World Travel Awards, og det er nå fjerde år på rad at rederiet har blitt hedret med denne utmerkelsen. I år vant Norwegian i tillegg i kategorien "World's Leading Cruise Line Website".

Prisene ble delt ut til Norwegian Cruise Line på den 22. årlige World Travel Awards Grand Final Gala, som ble avholdt den 12. desember 2015 i El Jadida i Marokko. Tusenvis av reise- og turismeeksperter fra hele verden stemmer på den årlige prisutdelingen og hedrer reiseselskaper som tilbyr fremragende produkter og kundeservice.

I tillegg til prisen for beste "Large Ship Cruise Line Worldwide", fikk Norwegian Cruise Line også anerkjennelse av World Travel Awards som "Europe's Leading Cruise Line" for åttende år på rad samt som "Caribbean's Leading Cruise Line" for tredje år på rad.

"Vi er overlykkelig for å igjen bli hedret som en global leder i reiselivsbransjen, og vi takker alle reisepartnere, industrieksperter og gjester som stemte på oss", sier Andy Stuart, President og Chief Operating Officer i Norwegian Cruise Line. "Vi er veldig stolte av denne utrolige prestasjonen, som er et bevis på vårt engasjement for alle deler av flåten vår og vårt hardt arbeidende mannskaps hengivenheten til å gi gjestene en enestående ferieopplevelse".

Norwegians fjorten Freestyle Cruising-fartøyer seiler på en rekke spennende reiseruter, fra Karibien til Panamakanalen, Sør-Amerika og den meksikanske riviera. Rederiets nyeste skip, Norwegian Escape og Norwegian Getaway, cruiser i Karibien året rundt fra Miami. Norwegian har i tillegg seks fartøy som seiler i Karibien og Bahamas fra praktiske steder som New York, Tampa, Port Canaveral (Orlando), New Orleans og Houston. Norwegian Sun seiler for øyeblikket på vekslende 14-netters reiseruter i Sør-Amerika, mens Norwegian Jewel seiler på 7-netters reiseruter til den meksikanske riviera. Norwegian Epic seiler på Middelhavet fra Barcelona denne vinteren, mens Pride of America seiler ukentlig på øy-turer i Hawaii med 100 timer i havn.

World Travel Awards har sett og anerkjent fortreffelighet blant selskaper som er involvert i den globale reise- og turismeindustrien siden 1993, og har satt høye standarder for alle sine deltakere.

Norwegian Cruise Line er innovatøren innen cruisereiser, med en 49-årig historie for å bryte grensene til tradisjonell cruisereising, spesielt med innføringen av Freestyle Cruising, som revolusjonerte industrien ved å gi gjestene mer frihet og fleksibilitet. Norwegian har 14 spesialbygde Freestyle Cruising-skip, som gir gjestene muligheten til å nyte en avslappet cruiseferie på noen av de nyeste og mest moderne skipene til sjøs. Rederiet ble kåret til "Europe's Leading Cruise Line" for åttende år på rad i september 2015 og til "Caribbean's Leading Cruise Line" for tredje år på rad i oktober 2015 av World Travel Awards. I tillegg har rederiet blitt kåret til "World's Leading Large Ship Cruise Line" fra 2012 til 2015 av World Travel Award.

Rederiet mottok nylig sitt mest innovative skip hittil, Norwegian Escape med plass til 4 200 passasjerer i oktober 2015, og har bestilt ytterligere tre skip med plass til 4 200 passasjerer fra Meyer Werft med levering våren 2017 og 2018 samt høsten 2019.