Norwegian Cruise Line lanserer The Norwegian Edge™

Pressemelding   •   feb 03, 2016 16:21 CET

Wiesbaden, 3. februar 2016 – Norwegian Cruise Line har avslørt The Norwegian Edge™, et innovativt program som lover å innføre en ny standard for fortreffelighet som omfatter hele gjesteopplevelsen, fra skipets maskinvarer til kulinariske forbedringer og eksklusive utbygginger av private destinasjoner. The Norwegian Edge™ reflekterer en betydelig toårig 400 millioner USD-investering i selskapet gjennom 2017, og demonstrerer rederiets satsing på eksepsjonell kvalitet og ekstraordinære opplevelser. Midtpunktet av programmet er et omfattende initiativ for skipsoppussing som vil heve opplevelsen om bord Norwegian-flåten til denne nye standarden.

"Norwegian har en lang historie med investering i flåten for å tilby gjestene de nyeste og beste innovasjonene, men investeringen i å heve skipene våre til The Norwegian Edge™-standard av fortreffelighet tar det til nye nivåer", sier Andy Stuart, Norwegian Cruise Lines President og Chief Operating Officer. "De nye standardene til The Norwegian Edge™-programmet vil lokke gjestene våre til å komme tilbake igjen og igjen til skip som vil både se ut og føles som om de akkurat ble levert, med splitter nye menyer og nye matopplevelser samt besøk til utrolige, eksklusive reisemål som gjenspeiler kvalitetsfinpussen, fasilitetene og den fremragende servicen man finner på tvers av Norwegian-flåten".

The Norwegian Edge™-programmet satser på å skape moderne, relevante og herlige ferieopplevelser for gjestene på hvert eneste hjørne – en tilnærming som passer perfekt med merkets unike løfte om frihet og fleksibilitet, som kommer tydelig fram gjennom Norwegians nye markedsføringskampanje Feel Free.

Flåteforbedringer
Det omfattende revitaliseringsprogrammet for skipene i hjertet av The Norwegian Edge vil fullstendig forvandle mange områder om bord ni av flåtens skip for å gjenspeile det utsøkte utseendet og følelsen av rederiets nyeste og mest spektakulære skip. Som rederiet med den yngste flåten i Nord-Amerika, vil dette omfattende forbedringsprogrammet tilby mye mer enn de tradisjonelle oppgraderingene av tekstiler og hjelpe til med å gjøre rederiets skip til essensielt nye skip.

Oppussingsprogrammet startet i oktober 2015 med en full oppdatering av Norwegian Epic som inkluderte debuten av splitter nye arenaer, som The Cavern Club; komplette restaurantoppgraderinger i La Cucina og et nytt utseende for Cagney's, Le Bistro, Moderno Churrascaria, The Manhattan Room og Garden Café, nå med et skarpt og elegant fargepalett i hvitt; og forfrisket innredning, møbler og gulv i mange fellesområder, inkludert The Haven Courtyard, salong og restaurant for et mer moderne og rent design.

Norwegian Gem fulgte etter i november, og debuterte med betydelige forbedringer, inkludert en komplett renovering av Bliss Lounge, omfattende interiøroppussinger; forfriskning av innredningen, inkludert nye møbler og nye gulv i alle spesialitetsrestauranter og flere salgssteder inkludert i prisen samt barer og salonger for å gjenspeile et mer moderne utseende; nye møbler på bassengdekket; interaktiv teknologi for digitalskilt og veihjelp; nye teakgulv på alle fellesområder utendørs og i korridorene på øvre dekk; og oppgraderinger til The Haven Courtyard og soldekket med et nytt utseende, inkludert flere skyggefulle områder, bassenghytter og solstoler.

I løpet av oppussingsprogrammet vil totalt syv flere skip settes i tørrdokk for både gjest-fokuserte og tekniske forbedringer; Pride of America og Norwegian Sun våren 2016; Norwegian Dawn sommeren 2016; Norwegian Spirit, Norwegian Sky og Norwegian Pearl vinteren 2017; og Norwegian Jade våren 2017.

Kulinarisk program
Som innovatøren av frihet og fleksibilitet til sjøs, uten faste serveringstider og opp til 28 serveringsalternativer per skip, forstår Norwegian Cruise Line at matservering står sentralt i gjestenes ferieopplevelse. Derfor fortsetter rederiet med å utvide investeringen i det kulinariske programmet om bord for å skape eksepsjonelle opplevelser, fra gourmetmåltider til ypperlig service.

En nyhet i 2016 er at alle skipene i Norwegian-flåten nå tilbyr oppgraderte restaurantmenyer inkludert i prisen og tilføyelsen av valgfrie à la carte-prissatte varer i hovedrestaurantene, som grillet hummerhale og surf'n'turf-hovedretter, som gir gjestene flere valg og smaker for å skape den ultimate matopplevelsen. De nye serveringsmenyene som er inkludert i prisen byr på økt variasjon – med forretter, supper, salater, hovedretter og desserter – og har blitt nøye utformet av Norwegians kulinariske team med fokus på å balansere populære tradisjonelle retter som høyrygg-ribbe, chateaubriand, lammesadel og escargot med dagens mattrender og økte

forventninger fra gjestene. De nye tilbudene inkluderer større sjømatutvalg, som fersk abbor, og moderne retter som ceviche med reker, grillet atlanterhavskamskjell med fennikelpuré og stekt oksebryst.

Fra 31. januar vil Norwegian også utvide de nye spesialitetsmenyene som debuterte på Norwegian Escape på tvers av flåten. Innføringen av disse forbedrede menyene på rederiets egne spesialitetsrestauranter – Cagney' Steakhouse, Le Bistro og La Cucina – samt nye tilbud på Moderno Churrascaria og Teppanyaki, vil heve gjestenes matopplevelse ytterligere med flere alternativer og nye smaker. Menyene inkluderer tradisjonelle franske favoritter på Le Bistro, som bouillabaisse, pannestekte jumbokamskjell og kalvekjøttmedaljonger med soppsaus, og en mer robust meny på La Cucina med antipasti, risotto og tradisjonelle secondi-retter som Ossobuco alla Milanese eller pannestekt havabborfilet. Disse nye menyene vil tilbys på Norwegian Breakaway fra og med 31. januar; på Norwegian Getaway fra 14. februar; på Norwegian Epic fra 6. mars; på Pride of America etter skipets tørrdokk 15. mars; på Norwegian Gem fra 1. april; og på Norwegian Dawn etter skipets tørrdokk i juni.

I tillegg til de nye menyene, vil Norwegian også ytterligere utvide opplæring og sertifisering for flåtens kulinariske team og serveringsteam. Alle Executive-kokker, Executive-soussjefer og andre kulinariske ansatte er sertifisert av American Culinary Federation (ACF). ACF ble etablert i 1929, og er den fremste organisasjonen for profesjonelle kokker i Nord-Amerika med over 17 500 medlemmer i nesten 200 avdelinger på landsbasis. I tillegg til fortreffelighet på kjøkkenet, jobber rederiet mot et sertifisert serviceopplæringsprogram for å inkludere alle gjestevendte stillinger, og tre nye opplærings- og utviklingssentre har åpnet over hele verden for å lære opp besetningsmedlemmer før ombordstigning, slik at de kan gi gjestene ypperlig service umiddelbart etter de går om bord.

Gjester kan også forvente å se utvidelsen av populære eksisterende partnerskap med kulinariske eksperter for serveringssteder om bord. Flere detaljer og spesifikk informasjon vil deles nærmere hvert skips dato for tørrdokk.

Destinasjonsopplevelser
Norwegian har ytterligere utvidede planer for rederiets privateide destinasjoner, inkludert utviklingen av Karibiens fremste opplevelse i ferieanleggstil ved Harvest Caye, Belize. Denne spektakulære anløpshavnen i ferieanleggstil vil by på et vidstrakt basseng, en eksklusiv strand, en grunn lagune for vannsport, private luksusbadehytter og mange flere spennende innslag, alt i det rikeste økosystemet i regionen med et mangfold av flora og fauna som er kjernen i Harvest Caye-opplevelsen.

Nye betydelige innslag står også på planen for rederiets private Bahamas-øy, Great Stirrup Cay. Øya ble nylig forbedret i 2014, og vil debutere flere nye tilbud og fasiliteter av høy kvalitet for gjestene innen våren 2017. Spesifikke detaljer vil bli annonsert senere i år, og gjester kan forvente seg opplevelser på øya som utfyller de man finner om bord Norwegians skip, inkludert private områder, luksuriøse områder for avslapping, flere serveringssteder og interaktive aktiviteter.

Norwegian Cruise Lines flåte skilter med 14 spesialbygde skip, inkludert nylanserte Norwegian Escape.

Norwegian Cruise Line er innovatøren innen cruisereiser, med en 49-årig historie for å bryte grensene til tradisjonell cruisereising, spesielt med innføringen av Freestyle Cruising, som revolusjonerte industrien ved å gi gjestene mer frihet og fleksibilitet. I dag inviterer Norwegian til å utforske verden på et av de 14 spesialbygde Freestyle Cruising-skipene, som gir gjestene muligheten til å nyte en avslappet cruiseferie i ferieanleggstil på noen av de nyeste og mest moderne skipene til sjøs. I september 2015 ble rederiet kåret til "Europe's Leading Cruise Line" for åttende år på rad, og i oktober 2015 ble det kåret til "Caribbian's Leading Cruise Line" av World Travel Awards for tredje år på rad.I tillegg har rederiet blitt utnevnt til "World's Leading Large Ship Cruise Line" fra 2012 til 2015 av World Travel Awards.

Rederiet mottok nylig sitt mest innovative skip hittil, Norwegian Escape i oktober 2015 med plass til 4 200 passasjerer, og har bestilt ytterligere tre skip med plass til 4 200 passasjerer fra Meyer Werft med levering våren 2017 og 2018 samt høsten 2019.

Kommentarer (0)